Η ανάπτυξη των τριών διαστάσεων του μοντέλου της κοινότητας διερεύνησης στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο: παραδείγματα και προτάσεις
Δημοσιευμένα:
Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
εξ αποστάσεως εκπαίδευση κοινότητα διερεύνησης κοινωνική παρουσία γνωστική παρουσία διδακτική παρουσία
Περίληψη
Η παρούσα εργασία διερευνά την ύπαρξη και αλληλεπίδραση των τριών διαστάσεων του μοντέλου της κοινότητας διερεύνησης (γνωστική παρουσία, κοινωνική παρουσία και διδακτική παρουσία) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Τo μοντέλο της κοινότητας διερεύνησης εξετάζεται στις ακόλουθες ομάδες: στην ομάδα δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού, στην ομάδα διδακτικού προσωπικού, στην ομαδική συμβουλευτική συνάντηση και στο φόρουμ. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι σε αυτές τις επιλεγμένες περιπτώσεις τα στοιχεία της κοινότητας διερεύνησης είναι παρόντα και η δυναμική τους θα μπορούσε να οδηγήσει σε σπουδαία μαθησιακά αποτελέσματα και στην ικανοποίηση των συμμετεχόντων στην κοινότητα. Όμως στις περισσότερες περιπτώσεις οι ομάδες σχηματίζουν κοινότητες διερεύνησης άτυπα. Στο τέλος, γίνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα, καθώς και για την περαιτέρω ανάπτυξη των κοινοτήτων διερεύνησης στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).