Η οικολογία της ηλεκτρονικής μάθησης


Δημοσιευμένα: Jan 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Ηλεκτρονική μάθηση ψηφιακό οικοσύστημα μετασχηματιστική παιδαγωγική
ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
Περίληψη

Η οικολογία της ηλεκτρονικής μάθησης είναι ένας μεταφορικός όρος που προσομοιάζει το μαθησιακό περιβάλλον με ένα οικοσύστημα όπου εκεί συντελείται μια σύνθετη αλληλεπίδραση μεταξύ των ατόμων, των κειμένων, των μέσων  και του χώρου. Η οικολογίας της ηλεκτρονικής μάθησης επιχειρεί να διερευνήσει τη μετασχηματιστική δύναμη των παιδαγωγικών πρακτικών της, να παρουσιάσει και να αποτιμήσει το εκπαιδευτικό περιεχόμενο και να μεσολαβήσει για την καλλιέργεια της αλληλεπίδρασης μεταξύ ομοτίμων. Αυτό που κυρίως επιχειρείται όμως, είναι το να ρίξει φως και να κάνει τη διάκριση μεταξύ παλιών παιδαγωγικών πρακτικών που αναπαράγονται με την εκπαιδευτική τεχνολογία αφού η τελευταία είναι παιδαγωγικά ουδέτερη και νέων, καινοτόμων και «επιγενόμενων» ειδών μάθησης.  Στην παρούσα εργασία επιδιώκεται μια παρουσίαση του οικοσυστήματος της ηλεκτρονικής μάθησης και των βασικών αρχών της και πώς αυτή μπορεί να οδηγήσει σε μια μετασχηματιστική παιδαγωγική. Παρουσιάζεται επίσης με συνοπτικό τρόπο η θεωρία των «επτά δυνατοτήτων» της ηλεκτρονικής μάθησης (the seven affordances) που αποτελούν παράλληλα και τις κύριες αρχές της.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Bachelor degree in English Language & Literature

M.A in "New forms in education and learning"

M.Ed in "Language Education in Migrants & Refugees"

Ph.D candidate in the field of open and distance education-Hellenic Open University