Η αξιολόγηση των Καθηγητών - Συμβούλων του ΕΑΠ ως εργαλείο υποστήριξης για την αντιμετώπιση του άγχους των φοιτητών/τριών


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Θεογνωσία Κουνατίδου
Αντώνης Λιοναράκης
Περίληψη

Η αξιολόγηση των καθηγητών/τριών-συμβούλων στην ανοικτή και εξ αποστάσεως πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι αναγκαία, καθώς αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών. Ωστόσο, εκφράζονται προβληματισμοί σχετικά με τον τρόπο που θα μπορούσε η αξιολόγηση των καθηγητών/τριών – συμβούλων να είναι μια βελτιωτική διαδικασία για την πανεπιστημιακή κοινότητα και, δη, για την αντιμετώπιση σύνθετων, συνήθων και πολυπαραγοντικών προβλημάτων, όπως είναι το άγχος των φοιτητών. Έτσι, σκοπός αυτού του άρθρου είναι να παρουσιάσει -μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης- τον προβληματισμό και τις διαδικασίες αξιολόγησης των καθηγητών/τριών - συμβούλων στην προσπάθεια να αποτελέσει αυτή εργαλείο υποστήριξης για την αντιμετώπιση του άγχους των φοιτητών/τριών στο μοντέλο της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνάς μας έδειξαν πως η αξιολόγηση των καθηγητών/τριών – συμβούλων έχει ανάγκη από την ποιοτική ερμηνεία των αποτελεσμάτων της. Καθώς η μέχρι τώρα αξιολόγηση των καθηγητών/τριών – συμβούλων γίνεται βάσει ποσοτικών δεδομένων αναδείχθηκε, παράλληλα, η ανάγκη του ρόλου /της αξιολογητή/τριας – συμβούλου. Ο ρόλος του/της θα αφορά στην ποιοτική ερμηνεία των αποτελεσμάτων της αξιολόγησής των καθηγητριών - συμβούλων. Έτσι, οι καθηγητές/τριες – σύμβουλοι θα δύνανται να αντιμετωπίζουν, ενδεχομένως, πιο άμεσα και αποτελεσματικά προβλήματα που στέκονται εμπόδιο στη φοίτηση των φοιτητών στο ΕΑΠ.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα