| More

Δημιουργία μοντέλου πιστοποίησης ιδρυμάτων ανωτάτης βαθμίδας, οργανισμών και προγραμμάτων σπουδών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Views: 508 Downloads: 419
Κυριακή Σφακιωτάκη, Αντώνης Λιοναράκης

Περίληψη


Τις τελευταίες δεκαετίες έχει αναπτυχθεί έντονος ανταγωνισμός ανάμεσα στα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, όπως και σε διάφορους φορείς εκπαίδευσης, που ακολουθούν αποκλειστικά το μοντέλο της εξΑΕ, ή το εντάσσουν στη λειτουργία και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που παρέχουν, τα οποία έχουν το χαρακτήρα της συμβατικής εκπαίδευσης. Όσο αναπτύσσεται ο τομέας της εξΑΕ, τόσο αυξάνει η πολυπλοκότητα της, όσο αφορά την εφαρμογή και τη λειτουργία της από τους ποικίλους παρόχους. Με βάση αυτό το δεδομένο, προβάλλει η ανάγκη ύπαρξης κριτηρίων και αρχών πιστοποίησης προγραμμάτων εξΑΕ, ιδρυμάτων και οργανισμών που την παρέχουν, με βάση την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της στα πλαίσια της ύπαρξης εγγυήσεων, ως προς την ποιότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Σκοπός του άρθρου είναι να παρουσιάσει τη δημιουργία ενός μοντέλου πιστοποίησης, που αφορά αποκλειστικά τα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, τα προγράμματα τους ή όσους παρέχουν τέτοιας μορφής εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση. Αρχικά θα προηγηθεί η βιβλιογραφική επισκόπηση που περιλαμβάνει τις αρχές και τα κριτήρια διασφάλισης ποιότητας (στο εξής Δ.Π.) και πιστοποίησης, όπως ορίσθηκαν από τη Διαδικασία της Μπολόνια και εφαρμόζονται στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στις Η.Π.Α., σε Ασιατικές και Αφρικανικές χώρες.

Λέξεις κλειδιά


Διασφάλιση Ποιότητας; Πιστοποίηση; Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Προγράμματα Σπουδών; Ιδρύματα εξΑΕ

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.50

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.