| More

Διερεύνηση της αυτο-αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων της Ενότητας της ΔΜΥ 51 του ΜΠΣ Διοίκηση Μονάδων Υγείας του ΕΑΠ

Views: 157 Downloads: 150
Maria MALLIAROU, Pavlos Sarafis, Dimitris Paliouras, Athanasios Nikolentzos, Agoritsa Varaklioti, Filippos Domager, Efi Mourtou, Kostantia Ladopoulou, Evelina Pappa, Ioannis Vlassis, Maria Trigoni, Aggelos Papadopoulos, Panagiotis Bamidis

Περίληψη


ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η  αυτο-αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων επελέγη ως τρόπος διερεύνησης του αντιλαμβανόμενου επιπέδου του εκπαιδευτικού έργου από τους φοιτητές της ενότητας 51 του μεταπτυχιακού προγράμματος Διοίκησης Μονάδων Υγείας του ΕΑΠ.

ΣΚΟΠΟΣ: Η διερεύνηση της αυτο-αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων της ενότητας της ΔΜΥ51 του ΜΠΣ Διοίκηση Μονάδων Υγείας του ΕΑΠ και η συσχέτισή της με τα αποτελέσματα της τελικής εξέτασης.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 99 ΜΠΣ φοιτητές της ενότητας ΔΜΥ51 (ποσοστό απαντητικότητας: 24%) οι οποίοι εκλύθηκαν να συμπληρώσουν επώνυμο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο είχε σταλεί στα προσωπικά τους εμαιλ το οποίο δημιουργήθηκε για το σκοπό της μελέτης. Ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλιστεί η εμπιστευτικότητα και  μη αποκάλυψη της ταυτότητας των συμμετεχόντων. Το ερωτηματολόγιο διερευνούσε το κατά ποσό οι φοιτητές, μετά τη μελέτη και παρακολούθηση της ενότητας, ήταν σε θέση να δώσουν ορισμούς, να περιγράψουν και να καθορίσουν έννοιες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης της ενότητας και να προσδιορίσουν τις διαφορές τους. Οι απαντήσεις δίνονταν σε 6βάθμη κλίμακα Likert, όπου το 1 αντιστοιχούσε στο “διαφωνώ απόλυτα” και το 6 στο “συμφωνώ απόλυτα”. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS 21.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Οι φοιτητές αξιολόγησαν σε 100 βαθμη κλίμακα ότι έχουν κατακτήσει κατά μέσο όρο 76,93% των γνώσεων που τους προσφέρθηκαν στην ενότητα. Οι φοιτητές σε ένα πλήθος 107 ερωτήσεων αξιολόγησαν σε ποσοστά άνω του 50% ότι συμφωνούν και συμφωνούν απόλυτα ότι μετά τη μελέτη και την παρακολούθηση της ενότητας έχουν κατακτήσει τις συγκεκριμένες γνώσεις που τους προσφέρθηκαν. Κάνοντας σύγκριση των αποτελεσμάτων της αυτοαξιολογησης και της τελικής τους βαθμολογίας στις εξετάσεις διαφαίνεται ότι οι φοιτητές που αυτοαξιολογησαν χαμηλά την κατάκτηση της γνώσης στην ενότητα έλαβαν και χαμηλή βαθμολογία, ενώ οι φοιτητές που αυτο-αξιολογήθηκαν υψηλά έλαβαν και υψηλή βαθμολογία στις τελικές εξετάσεις της ενότητας.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η αυτο-αξιολόγηση είναι μια μέθοδος η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους φοιτητές για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων της ενότητας καθώς και από τους καθηγητές για να συσχετίζουν τα αποτελέσματα της με αυτά της τελικής βαθμολόγησης των φοιτητών στις εξετάσεις και να το χρησιμοποιούν ως μέτρο διασφάλισης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου που προσφέρεται στους φοιτητές της ενότητας κατά τη διάρκεια της ενότητας ΔΜΥ 51.


Λέξεις κλειδιά


αυτοαξιολόγηση;μαθησιακό αποτέλεσμα; ποιότητα; εκπαιδευτικό; έργο

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Boud, D. (2000). Sustainable assessment: Rethinking assessment for the learning society. Studies in Continuing Education, 22, 151–67.

Boud, D., & Falchikov, N. (1989). Quantitative studies of self-assessment in higher education: A critical analysis of findings. Higher Education, 18, 529-549. http://dx.doi.org/10.1007/BF00138746

Butcher, A.C., Stefani, L.J. (1995). Analysis of peer, self- and staff assessment in group project work. Assessment in Education, 2, 165–86.

Dearnley, C.A., Meddings, F.S. (2007). Student self-assessment and its impact on learning – A pilot study. Nurse Educ Today, 27, 333–40.

Gallien, T., & Oomen-Early, J. (2008). Personalized versus collective instructor feedback in the online courseroom: Does type of feedback affect student satisfaction, academic performance and perceived connectedness with the instructor? International Journal of E-Learning, 7(3), 463-476.

Jung, C., Lim, C., & Leem, J. (2002). Effects of different types of interaction on learning achievement, satisfaction and participation in web-based instruction. Innovations in Education and Teaching International, 39(2), 153-162.

Killic, D. (2016). An examination of using self-, peer-, and teacher assessment in higher education: a case study in teacher education. Higher Education Studies, 6(1), 136-144. http://dx.doi.org/10.5539/hes.v6n1p136

Kruidering-Hall, M., O'Sullivan, P.S., Chou, C.L. (2009). Teaching feedback to first-year medical students: long-term skill retention and accuracy of student self-assessment. J Gen Intern Med, 24(6), 721-6.

McMahon, T. (1999). Using negotiation in summative assessment to encourage critical thinking. Teaching in Higher Education, 4, 549–54.

Rowntree, D. (1988) Educational Technology in Curriculum Development. London: Paul Chapman.

Shea, P., Swan, K., Fredericksen, E., & Pickett, A. (2002). Student satisfaction and reported learning in the SUNY learning network. In J. Bourne & J.C. Moore (Eds.), Quality online education, 3, 145-155. Needham, MA: Sloan Consortium.

Somervell, H. (1993). Issues in assessment, enterprise and higher education: The case for self-, peer and collaborative assessment. Assessment and Evaluation in Higher Education, 18, 221–33.

Stefani, L.J. (1998). Assessment in partnership with learners. Assessment and Evaluation in Higher Education for Health, 23, 339–50.

Stein, D. (2004). Student satisfaction depends on course structure. Online Classroom,

http://www.vcu.edu/cte/resources/newsletters_archive/OC0402.PDF. Retrieved December 17, 2011.

Thorpe, M. (1993) Evaluating open and distance learning (2nd ed.) (Harlow, Longman)

Tricker, T., Rangecroft, M., Long, P., & Gilroy, P. (2001). Evaluating distance education courses: The student perception. Assessment & Evaluation in Higher Education, 26(2), 165-177.




DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.1350

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.