«Η παιδαγωγική δυναμική των ΤΠΕ και η συμβολή της στην παιδαγωγικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».
Περίληψη
Περίληψη
Σκοπός της εργασίας είναι η θεμελίωση ενός νέου θεωρητικού πλαισίου για την παιδαγωγικότητα και την παιδαγωγική δυναμική των ΤΠΕ στην εξΑΕ. Ειδικότερα, η εργασία στοχεύει στην ανάδειξη της έννοιας της παιδαγωγικότητας στην εξΑΕ και συγκεκριμένα στη διερεύνηση της παιδαγωγικής πλαισίωσης των ΤΠΕ στην εξΑΕ, αναζητώντας απαντήσεις για τον τρόπο ανταπόκρισης της τεχνολογίας στο αίτημα της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας για δια βίου μάθηση. Η μελέτη διερευνά την παιδαγωγικότητά των ΤΠΕ, με γνώμονα τις αρχές της έννοιας εν γένει και ειδικότερα στην εξΑΕ, για τη δόμηση μιας θεωρητικής βάσης λειτουργίας και αποτελεσματικής εφαρμογής των τεχνολογικών μέσων και εργαλείων. Με τη μέθοδο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, στοιχειοθετείται η σημασία και το περιεχόμενο της έννοιας υπό το πρίσμα της εξΑΕ και αποτυπώνεται η παιδαγωγική πλαισίωση των εργαλείων. Ακολούθως, αναδεικνύεται ένα νέο θεωρητικό πλαίσιο με την παιδαγωγική δυναμική των ΤΠΕ (διάδραση, αυτοαποτελεσματικότητα, ομαδοσυνεργατικότητα και αλληλεπίδραση) και καταδεικνύεται η συγκρότηση της διδακτικής, κοινωνικής και γνωστικής παρουσίας στην εξΑΕ με τις ΤΠΕ, η οποία αποτυπώνεται ευκρινώς στο κυριότερο επίτευγμά τους, τον συγκερασμό της εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής μεθοδολογίας και της δια ζώσης εκπαίδευσης. Διαπιστώνεται η αμφίδρομη σχέση ανάμεσα στην εξΑΕ και τις ΤΠΕ, στην οποία το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σύστημα θέτει τα θεμέλια της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας και οι ΤΠΕ καθορίζουν τον ρυθμό ανάπτυξης και αποτελεσματικής εφαρμογής της, υπό την προϋπόθεση ο σχεδιασμός να είναι προσεκτικός, η οργάνωση επιμελημένη και η προετοιμασία των συμμετεχόντων κατάλληλη, για την ανάδειξη της παιδαγωγικής δυναμικής και την αποφυγή της προχειρότητας και της μαζικότητας
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 5Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα