Η εφαρμογή της αντίστροφης τάξης στην εκπαιδευτική διαδικασία : Τάσεις και προοπτικές
Περίληψη
Η “αντίστροφη τάξη” είναι ένα μοντέλο μάθησης που στηρίζεται στην αντιστροφή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το εκπαιδευτικό αυτό μοντέλο, προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα όπως η ενεργός συμμετοχή των μαθητών, παροχή κινήτρων και η αλληλεπίδραση των μελών της τάξης σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της αυτόνομης μάθησης. Στα μειονεκτήματα του συγκαταλέγονται η έλλειψη πρόσβασης των μαθητών στο διαδίκτυο, η ανάγκη για άρτια τεχνολογική κατάρτιση των εκπαιδευτικών και η αρνητική στάση που πιθανώς να έχουν ακόμη ορισμένοι εκπαιδευτικοί και μαθητές απέναντι στις τεχνολογίες. Στην παρούσα εργασία, επιχειρείται να προσεγγιστεί το μοντέλο της αντίστροφης τάξης μέσω της μετα-ανάλυσης ερευνητικών άρθρων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η εφαρμογή της αντίστροφης τάξης είναι μια δραστηριότητα που εμπλέκει ενεργά τους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία και βοηθά στην αλλαγή αντιλήψεων απέναντι στην εκπαίδευση ενώ παράλληλα προωθεί τη συνεργατικότητα και την αλληλεπίδραση, χωρίς να εγγυάται πάντοτε τη βελτίωση των ακαδημαϊκών επιδόσεων των μαθητών σε σύγκριση με το παραδοσιακό μοντέλο μάθησης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα