Αξιολόγηση της επίδρασης στην γνώση και ικανοποίηση των μαθητών, μιας εφαρμογής εξ αποστάσεως διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο.


Δημοσιευμένα: Jan 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Φυσική Αγωγή Ανατομία και Φυσιολογία του ανθρώπινου σώματος.
Σπύρος (Spiros) Χρήστος Τσιλιγγίρης (Tsiligiris)
Παναγιώτης Αντωνίου
Παναγιωτης Τσιωτάκης
Περίληψη

Περίληψη

Η προοπτική ενίσχυσης και υποβοήθησης της διδασκαλίας της σχολικής Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), οδήγησε πολλούς ερευνητές στην παραγωγή ερευνητικών δεδομένων που αφορούν σε καινοτόμες εκπαιδευτικές διαδικασίες και στην αποτελεσματικότητά τους όσον αφορά την επίτευξη των στόχων του συγκεκριμένου μαθήματος. Συγκεκριμένα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (εξΑΕ), και η συμβατότητά της με τη διδασκαλία των αντικειμένων της ΦΑ, αποτέλεσε αντικείμενο πολλών ερευνών, οι οποίες κατέγραψαν την αποτελεσματικότητα των διαφόρων μορφών (πχ αποκλειστική, συμπληρωματική) της εξΑΕ, στην διδασκαλία της ΦΑ. Η παρούσα εργασία κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, ερευνώντας την μεταβολή της γνώσης (και την ικανοποίησή τους από την εκπαιδευτική διαδικασία της εξΑΕ), των μαθητών/τριών σε συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο της σχολικής ΦΑ (ανατομία και φυσιολογία του ανθρώπινου σώματος). Συμπερασματικά, προκύπτει η διαπίστωση πως η συμπληρωματική εξΑΕ του εν λόγω αντικειμένου της ΦΑ, φαίνεται να παράγει θετικά εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Αυτό ίσως αποτελεί επιχείρημα για την εξέταση της προοπτικής της εισαγωγής της συμπληρωματικής εξΑΕ στην διδασκαλία ορισμένων αντικειμένων της ΦΑ.      

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικά Συγγραφέων
Σπύρος (Spiros) Χρήστος Τσιλιγγίρης (Tsiligiris), Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Μεταπτυχιακός φοιτητής στο Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Παναγιώτης Αντωνίου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
ΣΕΠ Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Παναγιωτης Τσιωτάκης, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
ΣΕΠ Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Αναφορές
Abdulrahman, E., Abdelrahim, I., Abunasser, M., Rafdan H., Alqahtani, A., Technol Soc. (2020) Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Nov; 63: 101317. Published online 2020 Jul 29. doi: 10.1016/j.techsoc.2020.101317. Ανακτήθηκε την 3 Μαρτίου 2021, από: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7387275/
Αναστασιάδης, Π. (2014). Η έρευνα για την ΕξΑΕ με τη χρήση των ΤΠΕ (e-learning) στο Ελληνικό Τυπικό Εκπαιδευτικό Σύστημα. Ανασκόπηση και προοπτικές για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 10(1), 5-32. doi: https://doi.org/10.12681/jode.9809
Antoniou, P., Derri, V., Kioumourtzoglou, E., & Mouroutsos, S. (2003). Applying multimedia computer-assisted instruction to enhance physical education students' knowledge of basketball rules. Physical Education & Sport Pedagogy, 8(1), 78-90.
Αντωνίου, Π. (2017). Σκέψεις για τη σχέση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών με τη Φυσική Αγωγή. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 10(2-3), 49-54. http://earthlab.uoi.gr/thete/index.php/thete
Bulatova, M., Kuceriavyi, O., Ermolova, V., Yarmoliuk, O., (2019). Distance-pedagogical technologies in Olympic education for schoolchildren. Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), Vol.19 (4), Art 378, pp. 2497 – 2503. National University for Physical Education аnd Sport of Ukraine, UKRAINE. DOI:10.7752/ jpes.2019.04378. Ανακτήθηκε 9 Δεκεμβρίου 2020 από: http://efsupit.ro/images/stories/december2019/Art%20378.pdf
Creswell, W.J. (2016). Η Έρευνα στην Εκπαίδευση. Σχεδιασμός, Διεξαγωγή και Αξιολόγηση Ποσοτικής και Ποιοτικής Έρευνας. Β΄ Έκδοση. ISBN: 978-960-508-201-7., Αθήνα: ΙΩΝ
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., and Bond, A., (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. Ανακτήθηκε 13-2-2021 από: http://www.cetla.howard.edu/workshops/docs/The%20Difference%20Between%20Emergency%20Remote%20Teaching%20and%20Online%20Learning%20_%20EDUCAUSE%20(2).pdf
Κεδράκα, Κ. (2008). Μεθοδολογία λήψης συνέντευξης. Στο: http://www.adulteduc.gr
Kerry Lynn Rice (2006) A Comprehensive Look at Distance Education in the K–12 Context, Journal of Research on Technology in Education, 38:4, 425-448, DOI:10.1080/15391523.2006.10782468
Κελενίδου, Αντωνίου, & Παπαδάκης (2017). Η εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση. Συστηματική ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας.. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 9, 168-184.
Kirk, D. (2010). Physical Education Futures. London and New York: Routledge.
Λαμπάκη, Ο., Αντωνίου, Π., Παυλίδου, Ε., & Κυρίδης, Α. (2017). Η επίδραση των ψηφιακών συνεργατικών εφαρμογών στην ικανοποίηση και τις στάσεις μαθητών Λυκείου σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον Φυσικής Αγωγής. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 10 (2-3), 85-105.
Marcula, P. & Pringle, R. (2006). Foucault, Sport and Exercise: Power, knowledge and transforming the self. London and New York: Routledge.
Νέο Πρόγραμμα Σπουδών. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι), 2007-13Δ.Π. Δ&ΓΒΜΑ.Π. 1-2-3«ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ος αιώνας) –Νέο Πρόγραμμα Σπουδών , Οριζόντια Πράξη» MIS: 295450.
Packham, G., Jones, P., Miller, C., & Thomas, B. (2004). E‐learning and retention: Key factors influencing student withdrawal. Education and Training, 46(6/7), 335‐342
Σφακιωτάκη, (2019). Επιδράσεις και εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη συμβατική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 10, 94-105.
Tinning, R. (2010). Pedagogy and Human Movement: Theory, practice, research. London and New York: Routledge.
Τσινάκος, Α. (2020). Εξ Αποστάσεως Διδασκαλία: Τι είναι αυτό που γίνεται στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο αυτή τη στιγμή. Ανακτήθηκε 10/1/2021 από http://www.fresh-education.gr/%ce%b5%ce%be-%ce%b1%cf%80%ce%bf%cf%83%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%cf%89%cf%82-%ce%b4%ce%b9%ce%b4%ce%b1%cf%83%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%b1-%ce%b1%ce%bd%ce%ac%ce%bb%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b9-%ce%b5/
Τσιώλης, Γ. (2017). Θεματική Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων. Π.Μ.Σ. «Επιστήμες της Αγωγής». ΕΚΠ51: Εκπαιδευτική έρευνα στην Πράξη. ΕΑΠ.
Φ.Ε.Κ. 3882 Β’, 12-9-2020, Αριθμ. 120126/ΓΔ4. Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης για το έτος 2020-2021.
Χαλικιάς, Μ., Μανωλέσου, Α., Λάλου, Π., (2015). Μεθοδολογία Έρευνας και Εισαγωγή στη Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων με το IBM SPSS STATISTICS. ISBN: 978-960-603-123-6. Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαικών Βιβλιοθηκών. WWW.Kallipos.gr.
Zhemchug YS, Lebedkina MV, Musin OA, Borisov NA, Anikin EG, Sokolov VV, Gryaznov IY (2020). Usage of health-saving technologies in the context of distance learning in physical education lessons. Eurasia J Biosci 14:4535-4541. Ανακτήθηκε 12 Δεκ. 2020 από: http://www.ejobios.org/download/usage-of-health-saving-technologies-in-the-context-of-distance-learning-in-physical-education-8113.pdf