Το e-learning σε συνθήκες πανδημίας και τα πρώτα συμπεράσματα από την αξιοποίησή του σε φοιτητές των Σπουδών στον Ελληνικό Πολιτισμό του ΕΑΠ


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
e-learning ψηφιακή εκπαίδευση 2021-2027 πανδημία COVID-19 εφαρμογή στο ΕΑΠ
ΜΑΡΙΑ (MARIA) ΓΚΙΡΤΖΗ (GKIRTZI)
Περίληψη
Το e-learning έχει εισβάλει δυναμικά στη ζωή μας κατακλύζοντας όλο και περισσότερο εκπαιδευτικές και επιμορφωτικές δράσεις ιδιαίτερα στις μέρες μας και στις πρωτόγνωρες συνθήκες που επέβαλλε η πανδημία COVID-19. Στην παρούσα εισήγηση, αρχικά, γίνεται σύντομη μνεία αφενός μεν στο «χρονικό εισβολής» του e-learning στα εκπαιδευτικά δρώμενα, αφετέρου δε στα βασικά χαρακτηριστικά του με αναφορές στα πιο διαδεδομένα μοντέλα του (ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεκπαίδευση), αλλά και στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του. Στη συνέχεια, εξετάζεται η επιστράτευσή του στις νέες εκπαιδευτικές συνθήκες που επιβλήθηκαν εξαιτίας του COVID-19. Τέλος, κατατίθενται κάποιες πρώτες παρατηρήσεις από την αξιοποίηση του e-learning σε φοιτητές του ΕΑΠ προ και μετά πανδημίας
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΜΑΡΙΑ (MARIA) ΓΚΙΡΤΖΗ (GKIRTZI), HELLENIC OPEN UNIVERSITY
Σ.Ε.Π. στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ"
Αναφορές
Βιβλιογραφία
Ait-Maalem-Lahcen, R., Mohapatra, R., et Chen, B. (2020). Prioritizing Strategies for a Better Transition to Remote Instruction, EDUCAUSE Reviews, Published: Monday, November 16, 2020, Ανακτήθηκε στις 23 Ιανουαρίου 2021 από τον ιστότοπο: https://er.educause.edu/articles/2020/11/prioritizing-strategies-for-a-better-transition-to-remote-instruction
Αναστασιάδης, Π. (2006). Σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδικτυακού περιβάλλοντος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς της ομογένεια, Στο Ψύλλος, Δ. & Δαγδιδέλης, Β. (επιμ.) Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, Πρακτικά του 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου, (σ. 845-860), Θεσσαλονίκη.
Avouris, N. (2000). Introduction in Human-Computer Interaction. Athens: Diavlos
Bond Hill, C., Mc. Guthrie, K., Kurzweil, M. et Lee, C. (2020). Duke Kunshan University: A Case Study of Implementing Online Learning in Two Weeks Ithaka S+R, Published 2020, Ανακτήθηκε στις 23 Ιανουαρίου 2021 από τον ιστότοπο: https://sr.ithaka.org/publications/duke-kunshan-university/
Clark, R.C. & Mayer, R.E. (2003). E-learning and the Science of Instruction. San Francisco: Josey-Bass Pfeiffer.
Γκιρτζή Μ. (2009), Ανιχνεύοντας την πορεία του E-learning στα «Χρονικά της Εκπαίδευσης», Στο Α. Λιοναράκης (επιμ.), Πρακτικά 5ου Συνεδρίου για την ΑεξΑΕ, τ.2 (σ. 96-110), Πάτρα.
COMMISSION (2020). Resetting education and training for the digital age, Staff working document accompanying the document Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions Digital Education Action Plan 2021-2027. Ανακτήθηκε στις 23 Ιανουαρίου 2021 από τον ιστότοπο: https://ec.europa.eu/education/sites/default/files/document-library-docs/deap-swd-sept2020_en.pdf
Goga, M. & Goga, N. (2007). The role of a tutor in e-learning, Στο Α. Λιοναράκης (επιμ.), Πρακτικά 4ου Συνεδρίου για Μορφές Δημοκρατίας στην Εκπαίδευση & στην Εκπαίδευση από Απόσταση, (σ. 120-127), Πάτρα.
Hodges, Ch., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. et Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning, EDUCAUSE Review, Published: March 27, 2020, Ανακτήθηκε στις 15 Ιανουαρίου 2021 από τον ιστότοπο: https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
Horton, W. & Horton, K. (2003). E-learning tools and Technologies. Willey publishing Inc.
Lambropoulos, N. (2005). Interaction design for collective construction of knowledge in e-learning, Στο Α. Λιοναράκης (επιμ.), Πρακτικά 5ου Συνεδρίου για την ΑεξΑΕ, τ.2 (σ. 48-62), Πάτρα.
Κοντόνη, Δ.Π. & Μελιδώνης, Π. (2003), Εικονικό Μουσείο, Στα Πρακτικά 2ου Συνεδρίου για την ΑεξΑΕ, (σ.642-653), Πάτρα.
López-Belmonte J., Segura-Robles, A., Moreno-Guerrero A-J., Parra-González M-E. (2021). Projection of E-Learning in Higher Education: A Study of Its Scientific Production in Web of Science, European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education. 11(1):20-32, Published: 10 January 2021, Ανακτήθηκε στις 23 Ιανουαρίου 2021 από τον ιστότοπο: https://doi.org/10.3390/ejihpe11010003,
Mc Donald, C., Stodel, Chambers, L. (2007), Learning together on-line to work together in long term, Στο Α. Λιοναράκης (επιμ.), Πρακτικά 4ου Συνεδρίου για τις Μορφές Δημοκρατίας στην Εκπαίδευση και στην Εκπαίδευση από Απόσταση, (σ. 182-189), Πάτρα.
Μπαλτά, Κ. (2005). Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως απάντηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις κοινωνικές, οικονομικές και τεχνολογικές αλλαγές. Λάρισα: εκδόσεις ΤΕΙ.
Μπιγιλάκη, Ν. (2001). Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Διδασκαλία και Επικοινωνία με τη χρήση της Τηλεματικής Τεχνολογίας, Στα Πρακτικά 1ου Συνεδρίου για την ΑεξΑΕ. Εκπαίδευση-Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές, (σ. 773-783), Πάτρα.
Παγγέ, Τζ. (2004). Νέες Τεχνολογίες και Εκπαίδευση, Ηπειρωτικά Γράμματα, έτος Γ΄, 5, 85-92.
Παναγιωτακόπουλος, Χ. (2008). Από τις αριθμομηχανές στην κοινωνία της πληροφορίας. Αθήνα: Πατάκης.
Παντάνο Ρόκου, Φ. (2005). Μοντέλα και σημασία του διδακτικού σχεδιασμού για το e-learning, Ανοικτή Εκπαίδευση, 1, 43-68.
Polymenakou, A., Moraiti, A. & Bisbiki, E. (2005). When instruction meets interface design: a framework for asynchronous e-learning interface design guidelines, Στο Α. Λιοναράκης (επιμ.), Πρακτικά 3ου Συνεδρίου για την ΑεξΑΕ. Εκπαίδευση-Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές, (σ. 598-609), Πάτρα.
Ράπτης, Α. & Ράπτη, Α. (1999). Ο εν δυνάμει αναγεννητικός ρόλος του υπολογιστή ως γνωστικού εργαλείου στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης. Στο 1ο Συνέδριο ΕΤΠΕ, Ιωάννινα.
Ρώσσης, Ν. & Τζέπογλου, Η. (2001). Δυνατότητες και περιορισμοί των περιβαλλόντων εξ αποστάσεως κατάρτισης (e-learning), Στα Πρακτικά 1ου Συνεδρίου για την ΑεξΑΕ. Εκπαίδευση-Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές, (σ. 750-760), Πάτρα.
Smuha N. (2020). Trustworthy Artificial Intelligence in Education: Pitfalls and Pathways. Published 2020, Ανακτήθηκε στις 23 Ιανουαρίου 2021 από τον ιστότοπο: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3742421.
Sofos, Α. (2005). Quo Vadis E-Learning?, Στο Α. Λιοναράκης (επιμ.), Πρακτικά 3ου Συνεδρίου για την ΑεξΑΕ. Εκπαίδευση-Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές, (σ. 63-71), Πάτρα.
Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣτΕΕ). (2020). Συμπεράσματα του Συμβουλίου για την αντιμετώπιση της κρίσης της νόσου COVID-19 στην εκπαίδευση και την κατάρτιση. Published 16 Ιουνίου 2020, Ανακτήθηκε στις 23 Ιανουαρίου 2021 από τον ιστότοπο: https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-8610-2020-INIT/el/pdf
Τζιμογιάννης, Α. & Σιορέντα Α. (2007). Το Διαδίκτυο ως εργαλείο ανάπτυξης της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, Στο Β. Κουλαϊδης (επιμ.) Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης. Αθήνα: ΟΕΠΕΚ