Οι τάσεις της θεματολογίας, της μεθοδολογίας και η εξελικτική πορεία των ερευνητικών τάσεων στο πλαίσιο των συνεδρίων του Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ICODL) κατά τα έτη 2009-2017

Περίληψη
Η παρούσα έρευνα μελετά την διερεύνηση των τάσεων του επιστημονικού χώρου της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, τα ερευνητικά πεδία και το περιεχόμενο των Συνεδρίων της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ICODL). Ειδικότερα, οι επιμέρους στόχοι αφορούν την καταγραφή της θεματολογίας, των πεδίων προσανατολισμού και των τάσεων διερεύνησης των πρακτικών του ICODL 2009-2017, την ανάλυση των εργαλείων ανάλυσης, της μεθοδολογίας των άρθρων που δημοσιεύτηκαν στα πρακτικά του συνεδρίου, το δείγμα / πληθυσμό και την παρουσίαση της πορείας της εξέλιξης των ερευνητικών τάσεων για την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση μέσα στο χρόνο. Για να μελετήσουμε τα Συνέδρια ως μεθοδολογία χρησιμοποιήθηκε η θεμελιωμένη θεωρία και η ανάλυση του περιεχομένου. Το δείγμα της έρευνάς μας ήταν τα άρθρα των πρακτικών του Συνεδρίου ICODL από το έτος 2009-2017 (5 Συνέδρια). Από την ανάλυση των συμπερασμάτων διακρίνεται ότι η θεματολογία σχετίζεται κυρίως με τα πεδία των ΤΠΕ και του Διαδικτύου. Επίσης, διαπιστώνουμε πως ως μεθοδολογία χρησιμοποιείται κυρίως η βιβλιογραφική επισκόπηση για Α μέρος και για το Β η μελέτη περίπτωσης. Συγχρόνως, καταγράφεται ότι στο Α μέρος το εργαλείο συλλογής των δεδομένων είναι κυρίως το ερωτηματολόγιο και ότι το δείγμα που υπερισχύει είναι οι φοιτητές του ΕΑΠ, ενώ στο Β μέρος ως εργαλείο χρησιμοποιούνται οι δραστηριότητες-το ηλεκτρονικό υλικό και το δείγμα αφορά μαθητές. Ακόμα, ως προς την εξελικτική πορεία των δεδομένων, αυτά εξελίσσονται σε βάθος χρόνου, όμως ενέχουν περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 10 Αρ. 1A (2019)
- Ενότητα
- Άρθρα