Τόμ. 2015 Αρ. 2: Λειτουργίες νόησης και λόγου στη συμπεριφορά, στην εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή: Πρακτικά 5ου Συνεδρίου
Δημοσιευμένα: 2016-05-06
Το 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης με κεντρικό θέμα: «Λειτουργίες νόησης και λόγου στη συμπεριφορά, στην εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή» προκάλεσε ενδιαφέρον και η συμμετοχή των εισηγητών και των Συνέδρων ήταν ιδιαίτερα σημαντική.
Στο 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης παρουσιάστηκαν σημαντικές επιστημονικές εργασίες σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Πιστεύουμε ότι η δημοσίευση των πρακτικών των εισηγήσεων του 5ου Συνεδρίου θα εμπλουτίσει τις γνώσεις και την φαρέτρα κάθε λειτουργού της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Εκ μέρους της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας προς τα μέλη των επιτροπών, τους προσκεκλημένους, τους εισηγητές, τους συνέδρους και τα μέλη της Γραμματείας και τους χορηγούς.
Εισηγήσεις
Αποτίμηση της λειτουργίας του θεσμού των ΣΔΕΥ (Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης)
Μαρία Λουίζα Μανδέλλου, Σοφία Μαργίδου, Παναγιώτα Γκουντή
Διαχείριση και αντιμετώπιση του αυτισμού μέσα από διαδικασίες παράλληλης στήριξης
Αλέξιος Μαστρογιάννης, Ευθυμία Ξανθοπούλου
Υποστήριξη μαθητών με σύνδρομο Asperger : Βασικές αρχές μειονεξίας-Στρατηγικές παρέμβασης. Μελέτη περίπτωσης μαθητή Α’ δημοτικού με Asperger
Χριστογιάννος Μαυράκης, Παναγιώτα Γαζή
Ανίχνευση της χαρισματικότητας στα μαθηματικά: μια διερεύνηση των γνωστικών παραμέτρων με τελειόφοιτους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Μαγδαληνή Μοσχογιάννη, Σοφία Παρτσαλίδου
Διερεύνηση των επιθυμιών, των γνώσεων και των απόψεων νέων με νοητική αναπηρία ως προς την επαγγελματική τους αποκατάσταση
Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου, Παναγιώτα Μπογέα
Η Τέχνη ως μέσο εξέλιξης της κριτικής σκέψης και της συνείδησης των μαθητών του Δημοτικού
Πηνελόπη Μποζνού, Μαρία Χρήστου
Οι Δραματικές Θεραπευτικές Μέθοδοι και η Αφήγηση στην Αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού
Αναστασία Μπότου, Νικόλαος Τσέργας, Ουρανία Καλούρη
Βιωματικές κοινωνικές παραστάσεις και αναπαραστάσεις – Αξιοποίηση της βιωματικής μάθησης στα προγράμματα της ΕΕ.
Σουζάνα Μαρία Νικολάου, Ηλίας Ζιώγας
Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά, αναγκαία η δημιουργία λεξιλογίου εννοιών
Γιάννης Νικολόπουλος
Αξιολόγηση κοινωνικό – συναισθηματικών παραμέτρων μάθησης και προσαρμογής παιδιών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες με την τεχνική Q – sort
Ιωάννης Αγαλιώτης, Νικόλαος Ομπάσης
Διαδικτυακά ταξίδια στο παρελθόν: Η Διαθεματική Προσέγγιση του αρχαιολογικού χώρου της Βραυρώνας.
Σταυρούλα Παντελοπούλου, Ιωάννα Παπαμαγκανά
Μελέτη με τη χρήση Λειτουργικής Τομογραφίας Μαγνητικού Συντονισμού (fMRI) του νευρωνικού υποβάθρου της Αυτοβιογραφικής Μνήμης μετά από υπαγωγή σε αρνητική διάθεση
Μαριέττα Παστου-Παπαδάτου, Νικόλαος Ανδρεάδης, Στέργιος-Στυλιανός Γκατζώνης, Μαρία Ατζαμπού, Μαρούσκα Ντούσκου
Η διδασκαλία γνωστικών δεξιοτήτων διαχείρισης χρόνου σε άτομα με ήπια και βαριά αναπηρία: σχεδιασμός και υλοποίηση ενός προγράμματος παρέμβασης μεσαίας διάρκειας
Γεωργία Παπανικολάου, Χρύσα-μαρία Ταβανλή
Πολυπολιτισμικότητα στη σχολική μονάδα. Αντιλήψεις των μαθητών για τους αλλοδαπούς
Μαρίνος Παρασκευόπουλος, Αγγελική Μπίλια, Πηνελόπη Παρασκευοπούλου
Ο σχολικός εκφοβισμός στη «μεγάλη οθόνη» : μία διδακτική προσέγγιση1
Θαρρενή Ζαννετίδη, Γεώργιος-Ταξιάρχης Ραγιας
Η εκπαιδευτική πολιτική του Πλάτωνα στα έργα «Πολιτεία» και «Νόμοι»
Καλομοίρα Σακελλαράκη, Σταύρος Καπράνος
Διδασκαλία των Μαθηματικών υπο το πρίσμα του Κονστρουκτιβισμού
Σταυρούλα Σαπλαμίδου, Μαρία Σάλτα
Το «συμβάν» του «Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου» ως «οργανισμού και ως κοινότητας μάθησης»: Η περίπτωση του ΠΠΛ Αναβρύτων (2011-2014)
Γεώργιος Πασιάς, Νικόλαος Καλοσπύρος
Περιστροφική κίνηση με δοκιμασίες προτίμησης και επίδοσης σε δεξιόχειρα και μη δεξιόχειρα παιδιά χρονικής ηλικίας τριών έως έξι ετών
Μικαέλα Πέτρου, Γεώργιος Γρούιος
Κατάθλιψη παιδιών & εφήβων ως αποτέλεσμα κακοποίησης & παραμέλησης από το γονεïκό περιβάλλον
Δήμητρα Πήττα, κωνσταντίνος Σταύρου
Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το μαθησιακό περιβάλλον του σχολείου τους
Βασιλική Πολυμεροπούλου, Γεώργιος Σόρκος
Ηλεκτρονική μάθηση Η περίπτωση του Moodle στην επαγγελματική εκπαίδευση
Βασιλική Ραγαζού, Παναγιώτης-Βλάσιος Σιούλας, Κωνσταντίνος Φλώρος
Σχέση μαθησιακών δυσκολιών με την εμφάνιση ψυχολογικών προβλημάτων σε μαθητές Δ/βάθμιας εκπαίδευσης
Αγάθη Σταθοπούλου, Ζωή Καραμπατζάκη, Μαρία Πανταζοπούλου, Γιάννης Παπαδάτος
Εγκεφαλική πλευρίωση κατά την παραγωγή γραπτού λόγου
Δάφνη Σταθοπούλου, Δανάη Κονδύλη, Μαριέττα Παπαδάτου - Παστού
Διερευνώντας την παραβατικότητα των μαθητών/τριών από τη σκοπιά των γονέων
Ευπραξία Τριανταφύλλου, Αγγελική Βοιυδούρη, Αναστασία Κοντοσώρου
Τι κάνει ένα μάθημα "βαρετό"; Εκπαιδευτική εφαρμογή ανατροπής στην Τειχοσκοπία της Ιλιάδας
Ευγένιος Τσάκος, Άννα Αθανασοπούλου
«Φτιάξε μαζί μας το δικό σου παραμύθι…»
Ανθή Τσαμπούρη, Ειρήνη Μυτιληναίου, Χρήστος Γκιαούρης, Γιώργος Ευγενειάδης
«Η Οικογένεια μου και Εγώ»: Ένα θέατρο-παιδαγωγικό πρόγραμμα σε παιδιά με νοητική υστέρηση
Ασημίνα Τσιμπιδάκη, Μαρία Κλαδάκη
Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία. Μια κριτική ματιά σε θεωρίες και μεθοδολογίες σχετικά με τη ψυχοπαιδαγωγική αντιμετώπιση της Δυσλεξίας.
Φωτεινή - Βαλεντίνα Τσούγη, Δέσποινα - Ειρήνη Κατζόλη, Παναγιώτα Γιαννέλου
Η καθοριστική σημασία της ορθής διαχείρισης του χρόνου στην άσκηση αποτελεσματικής διοίκησης στον εκπαιδευτικό οργανισμό
Βασιλική Τσούνη, Ελένη Καρακατσάνη
Η εφαρμογή του μετασχηματιστικού μοντέλου ηγεσίας στο σύγχρονο σχολικό περιβάλλον
Αργυρώ Φάσουρα, Αλέξανδρος - Σταμάτιο� Αντωνίου
Eκπαιδευτική Παρέμβαση στη γραμματική της αρχαίας ελληνικής γλώσσας σε μαθητές με ΕΜΔ
Χρυσούλα Χαιροπούλου, Παναγιώτα Γιαννέλη
Νευροεπιστήμες και εκπαίδευση: Απόψεις φοιτητών Παιδαγωγικών Τμημάτων
Ελένη Χάλιου, Μαριέττα Παπαδάτου - Παστού, Φίλιππος Βλάχος
Οι αντιλήψεις των γονέων για τα χαρισματικά παιδιά τους
Σοφία Χατζηγεωργίου, Αλέξανδρος - Σταμάτιο� Αντωνίου