Μαθήματα εκπαιδευτικής πολιτικής από τους καλύτερους: το Φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτική αναθεώρηση Φινλανδικό σύστημα αρχές και φιλοσοφία της εκπαιδευτικής πολιτικής
Άννα Τουλουμάκου
Περίληψη

Το Φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι –δικαίως- πολυμελετημένο και πολυσυζητημένο στην επιστημονική κοινότητα. Η ιστορία της αναθεώρησής του αλλά, πιο σημαντικά, η αποτεσματικότητά του συστήματος αυτού, αποτελούν από τους βασικότερους λόγους αυτής της ενασχόλησης, μολονότι το σύστημα αυτό είναι ανορθόδοξο στον σχεδιασμό και την εφαρμογή του.  Ευτυχείς μαθητές και εκπαιδευτικοί, πρωτιές στους εκπαιδευτικούς δείκτες αξιολόγησης του ΟΟΣΑ, υψηλοί δείκτες παραγωγικότητας και επιχειρηματικότητας από τους Φινλανδούς αποτελούν μόνο μερικά από τα τεκμήρια επιτυχίας του Φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Στοιχεία του συστήματος αυτού που θα παρουσιαστούν, αποτελούν πηγή για σκέψη και συζήτηση των παράγοντων που συμβάλλουν στην αναθερωρήση κάθε εκπαιδευτικού συστημάτος με τρόπο που οδηγεί σε πρόοδο την εκπαίδευση και επιτυχία τα έθνη. Στον αντίποδα των συνήθων προτάσεων για την αναθεώρηση του Ελληνικού συστήματος υιοθετώντας, για άλλη μια φορά, τα ξένα πρότυπα, η παρουσίαση αυτή τονίζει την ανάγκη να ξανασκεφτούμε το δανεισμό από τα ξένα πρότυπα. Η διαφορά έκγειται στο ότι το δάνειο που προτείνεται σε αυτήν την παρουσίαση δεν αφορά στην ιδέα (και άρα το εκαπιδευτικό μοντέλο/σύστημα της Φινλανδίας εξολοκλήρου) αλλά στις αρχές και τη φιλοσοφία που διέπουν μια πραγματική, γενναία, και επι της ουσίας αναθεώρηση. Είναι πολλά τα μαθήματα που μπορούμε να πάρουμε από αυτούς που σε δύσκολες συγκυρίες –οι οποίες έχουν πολλά κοινά με αυτές που βιώνουμε στην Ελλάδα σήμερα-  απάντησαν με σκληρή δουλειά, όραμα, και έμπνευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Άννα Τουλουμάκου

Τμήμα Ψυχολογίας, Κολλέγιο BCA & Ερευνητικό Κέντρο SKOPE

Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης