Vol. 6 No. 1Α (2011): Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης
Articles
Strategic Analysis, Choice and Strategy Implementation in a Distance Education and Life Long Learning Context: The Case of the Hellenic Open University
Dimitris Zondiros, Dimitris Novas, Maria Briana
Structuring time and task in online collaboration activities: Α case study for teaching ER modeling using LAMS and Synergo
Giorgos Paschalis, Themistoklis Chronopoulos, Spyros Papadakis, Nikolaos Avouris, Ioannis Hatzilygeroydis
Blending Distance Learning Platforms and 3D Virtual Learning Environments
Ioannis Kostarikas, Iraklis Varlamis, Andreas Giannakoulopoulos
A Proposal for the Development of a Flexible Delivery Policy for the Department of Marketing of the Technological Education Institution (TEI) of Athens
Dimitris Zondiros, Dimitris Novas, Maria Briana
A proposal for the use of Learning Activity Management System (LAMS) to support the work of Tutors in HOU
Σοφία Παπαδημητρίου, Αντώνης Λιοναράκης, Σπύρος Παπαδάκης, Αχιλλέας Καμέας
Learning Objects: Characterizing the Self-contained Units of Educational Material in Distance Learning
Γιώργος Νικολόπουλος, Χρήστος Πιερρακέας, Αχιλλέας Καμέας
Towards a Strategy Perspective on the Educational Staff Development in Open Universities
Σοφία Παπαδημητρίου, Αντώνης Λιοναράκης
The quality assurance in teaching and learning processes in distance education: a review
Σύλβη Ιωακειμίδου, Αντώνης Λιοναράκης
Tutor-Counselor stress in Distance Learning: The case of the Hellenic Open University
Παρασκευή Βασάλα, Ευμορφία Μουλά, Αντώνης Λιοναράκης
E-portfolio as tool implementation supplementary school distance learning
Γεώργιος-Αριστείδης Παπαθανασίου, Ευαγγελία Μανούσου
The characteristics of primary distance education material. The case of the Distance Education Centre Victoria in Australia
Βασιλική Κοντογεωργάκου, Ειρήνη Γεωργιάδη
Mediated interpersonal communication between students and tutors in Distance Learning
Ευτυχία Σαρακατσάνου, Παρασκευή Βασάλα
Case study of conducting collaborative distance learning activities in a conventional educational institution
Κωνσταντίνος Αντωνίου, Μάριος Μπακρατσάς, Θρασύβουλος Τσιάτσος
K-12 distance education in North America The case of USA and Canada
Βασίλειος Γκιμίσης, Εμμανουήλ Αποστολάκης
Detecting technophobia and its effects on undergraduate students of the Hellenic Open University cultural programs
Γερ. Παπαπαναγιώτου, Χρ. Παναγιωτακόπουλος, Γερ Κουστουράκης
Asynchronous distance learning at TEI of Crete. A case study of students’ satisfaction from the service
Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Σπύρος Παναγιωτάκης, Ειρήνη Σηφάκη, Κώστας Βασιλάκης
Validating a scale for transactional distance in distance education
Ιωάννης Γκιόσος, Μαρία Κουτσούμπα, Ηλίας Μαυροειδής
Evolution Prospects and Postgraduate Studies in Greek Music and Dance.
Δημήτρης Γουλιμάρης
A web-based tool supporting ODL courses with OER
Antonios Andreatos, Stavros Katsoulis
Staff development methods in Open Universities
Σοφία Παπαδημητρίου, Αντώνης Λιοναράκης
Διαδραστικό Περιβάλλον Μάθησης «Ένα Γράμμα Μια Ιστορία» Μια Καινοτόμος Μορφή Εκπαίδευσης
Σοφία Μαντουβάλου, Αρίσταρχος Παπαδανιήλ
Applications of distance methodology in the education or training of rural women population
Ειρήνη Γεωργιάδη, Άννα Κόκκαλη
E-tutor’s profile and his/her role in the Learning Process
Παρασκευή Βασάλα, Μαρία-Ήρα Στεφάτου
Introducing Learning Outcomes in Knowledge Management Systems for e-Learning
Αικατερίνη Καλού, Γεωργία Σολωμού, Αχιλλέας Καμέας
Quality Characteristics and Attributes of Digital Educational Material for Distance Learning
Ελένη Δήμου, Αχιλλέας Καμέας
The concept of the multifunctionality in open and distance learning didactic material: consideration, planning, implementation issues
Ξανθή Χουλιάρα, Αντώνης Λιοναράκης, Αδαμαντία Σπανακά
Using Ontologies for Modeling Knowledge Domains in Distance Learning
Γεωργία Σολωμού, Αγγελική Κουνέλη, Αχιλλέας Καμέας
“The vision of Murat B’ for Thessalonica”: an educational-cultural program drawn for the “New School”
Μαρία Γκιρτζή, Αθανασία Μπουντίδου
The effect of the predispositional factors on internet use: a research on primary school teachers
Αχιλλέας Ευθυμιόπουλος, Βαρβάρα Μασούρου, Χριστίνα Λιούτα, Νικόλαος Αγγελίδης, Νικόλαος Κάτσιος
Asynchronous digital discussions in the educational process
Στέλιος Κεσσανίδης, Νίκος Παπασταματίου
Evaluation of the adult distance education instructor program: the case of the Prefecture of Crete
Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Ελευθερία Μακρυγιαννάκη, Αντώνης Ποτηράκης
The Communities of Practice aw a supportive tool in the Basic Teachers Education
Φεβρωνία Ρουσάκη, Απόστολος Κώστας
An investigation of the educational effectiveness of blended learning for teaching undergraduate dental students
Αργυρώ Καβαδέλλα, Κώστας Τσιχλάκης, Γιώργος Βουγιουκλάκης, Αντώνης Λιοναράκης
Users’ Representation for Supporting Collaborative Learning in 3D Virtual Environments
Θεοδούλη Τερζίδου, Θρασύβουλος Τσιάτσος
Microphysics of E-Learning Tutor: GT Brain™
Bruno Gaetano Ronsivalle, Mezzetti Cinzia, Pellegrini Daniela, Apostoli Angelo
Educational Television 2.0: the Experiment of Digital Transition
Μπέττυ Τσακαρέστου, Σοφία Παπαδημητρίου
Digital Storytelling, Learning and Education
Ελένη Μελιάδου, Αλεξάνδρα Νάκου, Δημήτρης Γκούσκος, Μιχάλης Μεϊμάρης
Η ενσωμάτωση του μοντέλου 4ΜΑΤ στον σχεδιασμό καινοτόμου εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού υλικού
Αλεξάνδρα Νικολάου, Μαρία Ι. Κουτσούμπα
10 + 1 Learning Theories about the polymorphic dimension of Moodle as a pedagogical tool in Distance learning
Μαρία Αργυρίου, Μαρία Κουτσούμπα
Videoconferce and collaborative knowledge construction. From Theory to Practice: "ODYSSEUS 2011: Environment - Mediterranean Sea "ΚAPETAN SOS" Energy revolution - Renewable Energy"
Παναγιώτης Αναστασιάδης, Ευαγγελία Μανούσου, Σπύρος Θ. Σιάκας, Γιώργος Φιλιππούσης, Νεκτάριος Κουκούλης, Αριστόκριτος Τομαζινάκης, Παναγιώτα Γκίζα, Ελένη Μαστοράκη, Αντώνης Σπανουδάκης, Γιώργος Χαχλάκης, Ειρήνη Πουλά, Λάμπρος Καρβούνης
Participant observation, a tool for intercultural research in school and university education
Βασιλική Πανταζή, Σοφία Πανταζή-Φρισύρα
The creation of a measuring instrument of teachers’ Job Satisfaction in Greek Primary Education
Σπυρίδων Δημητριάδης, Δημήτριος Παπαδόπουλος
Recent Contributions to the Development of Adaptive Educational Hypermedia Systems Architectures
Δημήτριος Α. Γεωργίου, Ηλίας Κουτσής
Theory and Practice-led Research: Historically-based Research as a Springboard for Enquiry
Λάζαρος Κ. Κωνσταντινίδης
How the Use of Virtual Learning Environment Tools Affects the Online Learning Experience?
Beth Rubin, Ron Fernandes, Maria Avgerinou