Vol. 6 No. 1Α (2011): Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης

Published: 2016-06-09

Structuring time and task in online collaboration activities: Α case study for teaching ER modeling using LAMS and Synergo

Giorgos Paschalis, Themistoklis Chronopoulos, Spyros Papadakis, Nikolaos Avouris, Ioannis Hatzilygeroydis

Blending Distance Learning Platforms and 3D Virtual Learning Environments

Ioannis Kostarikas, Iraklis Varlamis, Andreas Giannakoulopoulos

A proposal for the use of Learning Activity Management System (LAMS) to support the work of Tutors in HOU

Σοφία Παπαδημητρίου, Αντώνης Λιοναράκης, Σπύρος Παπαδάκης, Αχιλλέας Καμέας

Learning Objects: Characterizing the Self-contained Units of Educational Material in Distance Learning

Γιώργος Νικολόπουλος, Χρήστος Πιερρακέας, Αχιλλέας Καμέας

Museum distance learning

Αναστάσιος Ζόμπολας, Ευαγγελία Μανούσου

Tutor-Counselor stress in Distance Learning: The case of the Hellenic Open University

Παρασκευή Βασάλα, Ευμορφία Μουλά, Αντώνης Λιοναράκης

E-portfolio as tool implementation supplementary school distance learning

Γεώργιος-Αριστείδης Παπαθανασίου, Ευαγγελία Μανούσου

Case study of conducting collaborative distance learning activities in a conventional educational institution

Κωνσταντίνος Αντωνίου, Μάριος Μπακρατσάς, Θρασύβουλος Τσιάτσος

K-12 distance education in North America The case of USA and Canada

Βασίλειος Γκιμίσης, Εμμανουήλ Αποστολάκης

Detecting technophobia and its effects on undergraduate students of the Hellenic Open University cultural programs

Γερ. Παπαπαναγιώτου, Χρ. Παναγιωτακόπουλος, Γερ Κουστουράκης

Asynchronous distance learning at TEI of Crete. A case study of students’ satisfaction from the service

Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Σπύρος Παναγιωτάκης, Ειρήνη Σηφάκη, Κώστας Βασιλάκης

Validating a scale for transactional distance in distance education

Ιωάννης Γκιόσος, Μαρία Κουτσούμπα, Ηλίας Μαυροειδής

Staff development methods in Open Universities

Σοφία Παπαδημητρίου, Αντώνης Λιοναράκης

E-tutor’s profile and his/her role in the Learning Process

Παρασκευή Βασάλα, Μαρία-Ήρα Στεφάτου

Introducing Learning Outcomes in Knowledge Management Systems for e-Learning

Αικατερίνη Καλού, Γεωργία Σολωμού, Αχιλλέας Καμέας

Using Ontologies for Modeling Knowledge Domains in Distance Learning

Γεωργία Σολωμού, Αγγελική Κουνέλη, Αχιλλέας Καμέας

The effect of the predispositional factors on internet use: a research on primary school teachers

Αχιλλέας Ευθυμιόπουλος, Βαρβάρα Μασούρου, Χριστίνα Λιούτα, Νικόλαος Αγγελίδης, Νικόλαος Κάτσιος

Asynchronous digital discussions in the educational process

Στέλιος Κεσσανίδης, Νίκος Παπασταματίου

Evaluation of the adult distance education instructor program: the case of the Prefecture of Crete

Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Ελευθερία Μακρυγιαννάκη, Αντώνης Ποτηράκης

An investigation of the educational effectiveness of blended learning for teaching undergraduate dental students

Αργυρώ Καβαδέλλα, Κώστας Τσιχλάκης, Γιώργος Βουγιουκλάκης, Αντώνης Λιοναράκης

Microphysics of E-Learning Tutor: GT Brain™

Bruno Gaetano Ronsivalle, Mezzetti Cinzia, Pellegrini Daniela, Apostoli Angelo

Educational Television 2.0: the Experiment of Digital Transition

Μπέττυ Τσακαρέστου, Σοφία Παπαδημητρίου

Digital games in preschool education

Ζωή Νικηφορίδου, Τζένη Παγγέ

Digital Storytelling, Learning and Education

Ελένη Μελιάδου, Αλεξάνδρα Νάκου, Δημήτρης Γκούσκος, Μιχάλης Μεϊμάρης

Videoconferce and collaborative knowledge construction. From Theory to Practice: "ODYSSEUS 2011: Environment - Mediterranean Sea "ΚAPETAN SOS" Energy revolution - Renewable Energy"

Παναγιώτης Αναστασιάδης, Ευαγγελία Μανούσου, Σπύρος Θ. Σιάκας, Γιώργος Φιλιππούσης, Νεκτάριος Κουκούλης, Αριστόκριτος Τομαζινάκης, Παναγιώτα Γκίζα, Ελένη Μαστοράκη, Αντώνης Σπανουδάκης, Γιώργος Χαχλάκης, Ειρήνη Πουλά, Λάμπρος Καρβούνης

The creation of a measuring instrument of teachers’ Job Satisfaction in Greek Primary Education

Σπυρίδων Δημητριάδης, Δημήτριος Παπαδόπουλος