Σχεδιασμός και ανάπτυξη καινοτόμου εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού υλικού βασισμένο στο 4MAT Model της Mc Carthy και σύγκρισή του με εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό υλικό στο Ε.Α.Π.. Μια εφαρμογή με θέμα τον εμβολιασμό των ποωδών λαχανικών
Περίληψη
Βασικό ζητούμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας τόσο στη συμβατική όσο και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι η αποτελεσματικότητα της μάθησης. Στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση το εκπαιδευτικό υλικό αποτελεί τον μοναδικό δάσκαλο από απόσταση. Βασιζόμενοι στο γεγονός ότι έχουν αναπτυχθεί πολλές θεωρίες και μοντέλα για τα μαθησιακά στυλ τα τελευταία χρόνια, αναζητήθηκε ένα μοντέλο μάθησης στο οποίο θα μπορούσε να στηριχθεί ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού για εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για τον σχεδιασμό του καινοτόμου αυτού εκπαιδευτικού υλικού επιλέχτηκε στην παρούσα εργασία η χρησιμοποίηση του 4 ΜΑΤ μοντέλου μάθησης της McCarthy. Το μοντέλο αυτό βασίζεται στην θεωρία της Bernice McCarthy, η οποία αναφέρει ότι όλοι οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να μάθουν αποτελεσματικά μέσα από έναν κύκλο μάθησης ο οποίος περιλαμβάνει οκτώ βήματα. Τα βήματα αυτά είναι προσαρμοσμένα σε όλα τα μαθησιακά στυλ των μαθητών. Ένα τέτοιο καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό θα μπορούσε να συγκριθεί όσον αφορά την αποτελεσματικότητας της μάθησης που προσφέρει στους εκπαιδευόμενους, με ένα αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό για εξ αποστάσεως εκπαίδευση όπως αυτό στο Ε.Α.Π. Αυτό αποτελεί και το αντικείμενο της έρευνας της παρούσας εργασίας. Το παράδειγμα της εφαρμογής βρίσκεται στο γνωστικό αντικείμενο της φυτικής παραγωγής, έχει τίτλο «Ο εμβολιασμός των ποωδών λαχανικών» και απευθύνεται σε γεωπόνους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα