Ανίχνευση της τεχνοφοβίας και των επιδράσεών της στην περίπτωση των προπτυχιακών φοιτητών πολιτιστικών προγραμμάτων του ΕΑΠ


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
τεχνοφοβία ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση habitus
Γερ. Παπαπαναγιώτου
Χρ. Παναγιωτακόπουλος
Γερ Κουστουράκης
Περίληψη
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας στις μέρες μας έχει δημιουργήσει εφαρμογές που δίνουν λύσεις και διευκολύνουν την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Η εκπαίδευση είναι ένας χώρος όπου η τεχνολογία έχει δώσει πολλές λύσεις, και έχει χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους. Ένας τομέας της εκπαίδευσης όπου η τεχνολογία παίζει καθοριστικό ρόλο είναι η ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Όμως η τεχνολογία δεν είναι αποδεκτή από όλους τους ανθρώπους στον ίδιο βαθμό, αλλά ούτε και με τον ίδιο τρόπο. Στόχος αυτής της εργασίας είναι η διερεύνηση της στάσης των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) απέναντι στην τεχνολογία. Δηλαδή η διερεύνηση της ύπαρξης ή όχι φοιτητών με συμπτώματα τεχνοφοβίας. Η παρούσα έρευνα εστίασε σε προπτυχιακούς φοιτητές του ΕΑΠ των τμημάτων Ευρωπαϊκού Πολιτισμού (ΕΠΟ), Ελληνικού Πολιτισμού (ΕΛΠ) και Ισπανικού Πολιτισμού (ΙΣΠ). Το δείγμα που εξετάστηκε ήταν 605 φοιτητές και τα αποτελέσματα συλλέχτηκαν τόσο μέσω ποσοτικής όσο και μέσω ποιοτικής έρευνας (κατάλληλα διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο και συνεντεύξεις). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι αν και οι φοιτητές του δείγματος στην πλειοψηφία τους δεν χαρακτηρίζονται ως τεχνοφοβικοί, εντούτοις υπάρχει ανησυχία για την χρήση της τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία, καθώς και για τις όποιες ενδεχόμενες τεχνολογικές αλλαγές θα μπορούσαν να συμβούν στο ΕΑΠ, οι οποίες θα είχαν αντίκτυπο στον τρόπο διεξαγωγής των σπουδών. Διάφοροι παράγοντες επίσης, βρέθηκαν να επιδρούν στο άγχος ή τον φόβο για τους Η/Υ, όπως το φύλο, η εμπειρία στη χρήση Η/Υ, ο χρόνος εργασίας με τον Η/Υ ανά εβδομάδα, η κατοχή Η/Υ κ.λπ.

 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα