Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικού υλικού για εξ αποστάσεως πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η περίπτωση του Κέντρου εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης της Βικτώρια στην Αυστραλία


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Βασιλική Κοντογεωργάκου
Ειρήνη Γεωργιάδη
Περίληψη
Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των χαρακτηριστικών του εξ αποστάσεως διδακτικού υλικού του δημόσιου σχολείου Distance Education Centre Victoria  (DECV) της Αυστραλίας, που αποτελεί ένα επιτυχημένο πρότυπο για την παροχή εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης. Η έρευνα επικεντρώθηκε σε τρεις βασικούς άξονες: στο κατά πόσον και με ποιους τρόπους το υλικό αυτό επιτρέπει την αυτονομία του μαθητή, κατά πόσον επιτυγχάνεται η αλληλεπίδραση του μαθητή με το υλικό και τέλος στη διερεύνηση της πολυμορφικότητάς του. Ως εργαλεία για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τηλεφωνική συνέντευξη που παραχωρήθηκε από δασκάλα του σχολείου και παρατήρηση αντιπροσωπευτικού δείγματος του διδακτικού υλικού που εστάλη από το εν λόγω σχολείο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το διδακτικό υλικό του DECV πληροί τις τρεις παραπάνω προδιαγραφές. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι, αν και το σχολείο έχει ενσωματώσει 

τις νέες τεχνολογίες στο σχεδιασμό του υλικού του, το έντυπο υλικό παραμένει το πρωταρχικό μέσο εκπαίδευσης. Επιπλέον τα αποτελέσματα έδειξαν τη σημαντικότητα του υλικού και του κατ’ οίκον επιβλέποντα στην παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στους μικρούς μαθητές καθώς και την ύπαρξη ευελιξίας των εξ αποστάσεως προγραμμάτων του DECV.   

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα