| More

Η ανάπτυξη ενός εργαλείου μέτρησης της Επαγγελματικής Ικανοποίησης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Views: 581 Downloads: 870
Σπυρίδων Δημητριάδης, Δημήτριος Παπαδόπουλος

Περίληψη


Η Επαγγελματική Ικανοποίηση θεωρείται ως μία εξαιρετικά σημαντική έννοια, καθώς ταυτίζεται με την εκπλήρωση των ανθρωπίνων αναγκών στο πεδίο της εργασίας. Η επαγγελματική ικανοποίηση έχει συνδεθεί θετικά με την αποδοτικότητα, την παραγωγικότητα, την καλή ψυχική υγεία, με χαμηλούς δείκτες απουσιών από την εργασία, με χαμηλούς δείκτες κινητικότητας, ενώ έχει σχετισθεί αρνητικά με την επαγγελματική εξουθένωση.

Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν η δημιουργία ενός νέου οργάνου μέτρησης της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το δείγμα αποτελούνταν από 303 εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων (Ν=303). Αντλήθηκαν ενότητες εννοιών και θέματα από προγενέστερα όργανα μέτρησης, ελληνικά και ξένα, καθώς και από την επισκόπηση της βιβλιογραφίας. Τελικά, ακολουθώντας τις οδηγίες του DeVellis (1991), προέκυψε ένα έγκυρο και αξιόπιστο όργανο μέτρησης της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών της ελληνικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αποτελούμενο από 75 θέματα κατανεμημένα σε 18 παράγοντες.


Λέξεις κλειδιά


επαγγελματική ικανοποίηση; Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση; όργανο μέτρησης.

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.691

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.