Η ανάπτυξη ενός εργαλείου μέτρησης της Επαγγελματικής Ικανοποίησης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Σπυρίδων Δημητριάδης
Δημήτριος Παπαδόπουλος
Περίληψη

Η Επαγγελματική Ικανοποίηση θεωρείται ως μία εξαιρετικά σημαντική έννοια, καθώς ταυτίζεται με την εκπλήρωση των ανθρωπίνων αναγκών στο πεδίο της εργασίας. Η επαγγελματική ικανοποίηση έχει συνδεθεί θετικά με την αποδοτικότητα, την παραγωγικότητα, την καλή ψυχική υγεία, με χαμηλούς δείκτες απουσιών από την εργασία, με χαμηλούς δείκτες κινητικότητας, ενώ έχει σχετισθεί αρνητικά με την επαγγελματική εξουθένωση.

Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν η δημιουργία ενός νέου οργάνου μέτρησης της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το δείγμα αποτελούνταν από 303 εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων (Ν=303). Αντλήθηκαν ενότητες εννοιών και θέματα από προγενέστερα όργανα μέτρησης, ελληνικά και ξένα, καθώς και από την επισκόπηση της βιβλιογραφίας. Τελικά, ακολουθώντας τις οδηγίες του DeVellis (1991), προέκυψε ένα έγκυρο και αξιόπιστο όργανο μέτρησης της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών της ελληνικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αποτελούμενο από 75 θέματα κατανεμημένα σε 18 παράγοντες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα