| More

Αλλαγή αντίληψης και στάσης ενήλικων μαθητών, στο μάθημα της πληροφορικής, με τη βοήθεια της Πλατφόρμας Moodle

Views: 225 Downloads: 270
Δημήτριος Σωτηριάδης

Περίληψη


Αντικείμενο της εισήγησης είναι η παρουσίαση της αξιολόγησης  της συνολικής εφαρμογής του περιβάλλοντος διδασκαλίας  και μάθησης της πληροφορικής, με τη χρήση ενός υπολογιστικού περιβάλλοντος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στους ενήλικες εκπαιδευομένους του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Σερρών.

Η αξιολόγηση έγινε μέσω της διερεύνησης των αντιλήψεων και στάσεων που απέκτησαν  οι συμμετέχοντες στο μάθημα εκπαιδευόμενοι.

Η ανάπτυξη  και η διδασκαλία μαθημάτων του πληροφορικού γραμματισμού, έγινε για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών σε πραγματικές συνθήκες μέσω της χρήσης της ώριμης πλέον και πολύ διαδεδομένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle και ακολούθησε η αξιολόγηση.

Ο συνολικός σχεδιασμός και η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού βασίστηκε στα κεφάλαια που αφορούν τον πληροφορικό γραμματισμό στα ΣΔΕ, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς και στις αρχές μάθησης που διέπουν την εκπαίδευση  ενηλίκων.

Για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού, χρησιμοποιήσαμε τις αρχές του «εκπαιδευτικού πακέτου» κατά τους West και Λιοναράκη σε συνδυασμό με τις αρχές του εκπαιδευτικού υλικού με βάση τα μαθησιακά στυλ και ειδικά το μοντέλο του Kolb.

Η έρευνα υιοθετώντας ποσοτική (ερωτηματολόγια) και ποιοτική (συνέντευξη) προσέγγιση εντάσσεται στη μελέτη περίπτωσης. Σ’ αυτήν συμμετείχαν και οι 52 εκπαιδευόμενοι του Β΄κύκλου   του ΣΔΕ Σερρών κατά το σχολικό έτος 2009-2010 αλλά και του παραρτήματος, ενός σχολείου στην παραμεθόριο.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι αποκτούν θετικές αντιλήψεις και στάσεις έναντι της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, αξιολογούν θετικά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα και προβάλλουν την ανάγκη επέκτασης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle και σε  άλλους γραμματισμούς.

 


Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.724

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.