Μελέτη περίπτωσης διενέργειας συνεργατικών δραστηριοτήτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε συμβατικό εκπαιδευτικό ίδρυμα
Δημοσιευμένα:
Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
μικτό μοντέλο συνεργατική μάθηση εξ αποστάσεως μάθηση
Περίληψη
Πολλά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, εξετάζουν ευέλικτα διδακτικά μοντέλα προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης που προσφέρουν. Έτσι, έχουν στραφεί στην εφαρμογή μοντέλων μικτής μάθησης, τόσο ως προς τον τόπο διεξαγωγής (online και εκ του σύνεγγυς) όσο και ως προς τον συνδυασμό εκπαιδευτικών μοντέλων (διαλέξεις και συνεργατικές δραστηριότητες), τα οφέλη της οποίας αναφέρονται συχνά στη βιβλιογραφία.
Σε αυτή τη μελέτη περίπτωσης, παρουσιάζεται η δραστηριότητα υποστήριξης των φοιτητών, του Τμήματος Πληροφορικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), στην υλοποίηση της εργασίας τους στα πλαίσια ενός προπτυχιακού μαθήματος. Γίνεται εφαρμογή του μικτού μοντέλου διδασκαλίας, τόσο ως προς την ενσωμάτωση διδασκαλίας στην αίθουσα και παράλληλης εξ αποστάσεως υποστήριξης, όσο και με την χρήση ασύγχρονων και σύγχρονων τεχνολογιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Επιπλέον, στο μικτό μοντέλο διδασκαλίας εφαρμόζονται συνεργατικές δραστηριότητες τόσο μεταξύ των νέων φοιτητών που έχουν δηλώσει το μάθημα όσο και παλαιότερων φοιτητών που έχουν επιτύχει στο μάθημα κατά το παρελθόν, οι οποίοι έχουν αναλάβει την υποστήριξη των νέων φοιτητών στα πλαίσια της εργασίας τους.Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).