Τόμ. 2015 Αρ. 1: Λειτουργίες νόησης και λόγου στη συμπεριφορά, στην εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή: Πρακτικά 5ου Συνεδρίου
Δημοσιευμένα: 2016-05-06
Το 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης με κεντρικό θέμα: «Λειτουργίες νόησης και λόγου στη συμπεριφορά, στην εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή» προκάλεσε ενδιαφέρον και η συμμετοχή των εισηγητών και των Συνέδρων ήταν ιδιαίτερα σημαντική.
Στο 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης παρουσιάστηκαν σημαντικές επιστημονικές εργασίες σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Πιστεύουμε ότι η δημοσίευση των πρακτικών των εισηγήσεων του 5ου Συνεδρίου θα εμπλουτίσει τις γνώσεις και την φαρέτρα κάθε λειτουργού της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Εκ μέρους της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας προς τα μέλη των επιτροπών, τους προσκεκλημένους, τους εισηγητές, τους συνέδρους και τα μέλη της Γραμματείας και τους χορηγούς.
Κεντρικές Ομιλίες
Συμπόσιο
Διαφοροποίηση στρατηγικών διδασκαλίας ανάλογα με το περιεχόμενο στα μαθήματα των φυσικών επιστημών
Κωνσταντίνος Στεφανίδης, Νικόλαος Στεφανίδης
Εισηγήσεις
Η αξιολόγηση του παιδικού ιχνογραφήματος ως μέσο έκφρασης των παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας
Καλλιρρόη - Μαρία Γκίκα, Αναστασία Αθανασοπούλου, Ελισάβετ Δαμιανάκη
Eρευνα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού σε Δημοτικά σχολεία του Δήμου Αθηναίων
Αντωνία Αντζουλή, Χριστίνα Ηλιοπούλου
Παιδικό τραύμα και επιδράσεις στην εμφάνιση άγχους κατά την ενήλικη ζωή
Ζωή Αντωνοπούλου, Μαρία Τζινιέρη - Κοκκώση, Κλαίρη Συνοδινού
Διερευνώντας τα αίτια του ανεπίσημου φαινομένου Γονεϊκής Επιλογής σχολείου (ΓΕΣ) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Αργυρώ Αρβανιτά, Μαρία Παπαϊωάννου
Σκόπιμες παρερμηνείες της Βιολογικής Επιστήμης
Γιώργος Βαβίζος, Κατερίνα Ζαννάκη, Θεοδώρα Ιωαννίδου
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών σε Μαθητές με Προβλήματα Ακοής
Ευαγγελία Βαγενά, Ιωάννα Σταθοπούλου
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Γενικής Τάξης για την ένταξη μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Ανάγκες
Ευγενία Βασιλείου, Γαρυφαλιά Χαριτάκη
Τα μουσεία στη ψηφιακή εποχή: Ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας στη μουσειακή μάθηση
Ευγενία-Ξένια Βαφειάδου
Δυσκολίες μάθησης : θεωρητική προσέγγιση και εκπαιδευτική παρέμβαση . μελέτη περίπτωσης σε σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Βαρβάρα Βόμβα, Ελευθερία Σάλμοντ
Πότε τα χαρισματικά παιδιά παρουσιάζουν χαμηλή επίδοση;
Ανδρονίκη Γάκη, Αλέξανδρος - Σταμάτιο� Αντωνίου
Η κοινωνική νοημοσύνη σύμφωνα με τα μοντέλα των Daniel Goleman & Karl Albrecht
Ιωάννα Γαλατερού, Αλέξανδρος - Σταμάτιο� Αντωνίου
Διερεύνηση των Γλωσσικών Επιδόσεων των μαθητών με σύνδρομο Down
Μαρία - Γαρυφαλιά Γεωργαλά, Γαρυφαλιά Χαριτάκη
«Όταν το μουσείο πάει… σχολείο!» Σχεδιασμός και αξιοποίηση πολυαισθητηριακού εκπαιδευτικού μουσειακού υλικού Η περίπτωση των Μουσειοσκευών της Εφορείας Αρχαιοτήτων Βοιωτίας
Πόπη Γεωργοπούλου, Αγγελική Αλεξανδροπούλου
Συσχέτιση Συναισθηματικής Νοημοσύνης και Άγχους σε μαθητές Δημοτικού
Αντωνία Γιαννακοπούλου, Αλέξανδρος - Σταμάτιο� Αντωνίου
Συμβουλευτική γονέων παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Μελέτη περίπτωσης σε Σχολική Μονάδα της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης
Αναστασία Γκιόκα, Ελευθερία Σάλμοντ
Απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον ιστορικό εγγραμματισμό, στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος.
Αθανασία Δακοπούλου, Δήμητρα Καυκά, Έλενα Μανιάτη
Τρόποι αντίληψης και στρατηγικές διαχείρισης του χρόνου από μαθητές με ΔΕΠ-Υ
Νίκη Δαλιανά, Αλέξανδρος - Σταμάτιο� Αντωνίου
Δημιουργία προγράμματος ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με έμφαση στις συναισθηματικές δυσκολίες.
Μαρία Δροσινού - Κορέα, Σταυρούλα Γρηγοροπούλου
Διδακτική των Αγγλικών ως ξένης γλώσσας σε μαθητές με προβλήματα όρασης: η εκπαίδευση των καθηγητών της Αγγλικής γλώσσας
Αθανασία Ευσταθίου, Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου, Γιάννης Παπαδάτος, Ευγενία Μαγουλά
Ο ρόλος των παρατηρητών στα επεισόδια σχολικού εκφοβισμού - Προτάσεις παρέμβασης
Ελένη - Σπυριδούλα Ζαχαρίου, Αλέξανδρος - Σταμάτιο� Αντωνίου
Η νοητική παγίδα της αβασάνιστης ευχαρίστησης στην κοινότητα του διαδικτύου
Νικόλαος Καλοσπύρος, Άννα Παγοροπούλου
Αποτίμηση εφαρμογής εκπαιδευτικού προγράμματος «Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης» στην ανάπτυξη του εγγραμματισμού των μαθητών της Στ΄ Δημοτικού
Αναστασία Καππάτου, Πετρούλα Παπαθανασίου
Ανατομία και διαχείριση των συγκρούσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα: Θεώρηση, διερεύνηση και πρακτική
Ελένη Καραγιάννη, Ιωάννης Ρουσσάκης
Η ειδική και διαπολιτισμική εκπαίδευση στο φάσμα της συμπεριληπτικής φιλοσοφίας
Δημήτριος Κασίδης, Ελισάβετ Αποστολίδου, Θεοδώρα Δουφεξή
Αισθητηριακές Δυσκολίες Μαθητών με Διαταραχή αυτιστικού φάσματος
Κυριακή Κατσιορίδου, Χριστίνα Συριοπούλου, Ιωάννης Αγαλιώτης
Συναισθήματα των φοιτητών κατά την έναρξη σπουδών και σταδιοδρομίας στις Βιοεπιστήμες: Η περίπτωση του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
Κατερίνα Κεδράκα, Χρήστος Καλτσίδης, Κωνσταντίνα Φαλάγγα
Μια φορά και ένα καιρό ήταν …τα χρώματα: Ένα θεατρο-παιδαγωγικό πρόγραμμα σε άτομα με νοητική υστέρηση
Μαρία Κλαδάκη, Ασημίνα Τσιμπιδάκη, Μαρία Δάρρα
Σχολικός Εκφοβισμός – Μαθησιακές Δυσκολίες και ο ρόλος του Σχολείου
Ανθούλα Κουτούπη, Ελένη Γρηγοροπούλου
Η ένταξη της προσχολικής αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και η μεταφορά αρμοδιοτήτων στην τοπική αυτοδιοίκηση
Παναγιώτα Κωνσταντίνου, Αικατερίνη Παλέτα, Γεώργιος Σταθάκης
Το άγχος της αξιολόγησης
Φωτεινή Κωνσταντοπούλου, Δήμητρα Σκαρβελάκη, Στέλλα Μακρυγιαννάκη, Αλεξάνδρα Στελέτου, Κατερίνα Τζάμαλη, Νικόλαος Ανδρεαδάκης
Αξιολόγηση της ανάγνωσης στην προσχολική εκπαίδευση: Πεποιθήσεις νηπιαγωγών
Αγγελική Κωστοπούλου
Διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών Γυμνασίων σε σχέση με την επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή.
Μαρία Μελίνα Λαϊνά, Κρυστάλλω Παπαδοπούλου