| More

Eρευνα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού σε Δημοτικά σχολεία του Δήμου Αθηναίων

Views: 2715 Downloads: 5988
Αντωνία Αντζουλή, Χριστίνα Ηλιοπούλου

Περίληψη


Ο σκοπός της έρευνάς μας ήταν να μελετήσουμε παιδιά δημοτικού για να διαπιστώσουμε εάν εχουν πέσει θύματα σχολικού εκφοβισμού, εάν εχουν γίνει μάρτυρες τέτοιων περιστατικών, τον τρόπο που αντέδρασαν καθώς επίσης και τα συναισθήματα που τους προκλήθηκαν και στις δύο περιπτώσεις. Τέλος θέλαμε να διαπιστώσουμε ποια μορφή σχολικού εκφοβισμού συναντάται συχνότερα. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα αυτη ήταν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο δόθηκε με τυχαία δειγματοληψία σε 60 παιδιά ηλικίας 9-12 ετών που κατοικούν στο δήμο Αρτέμιδος, της Ανατολικής Αττικής. Το ερωτηματολόγιο που απαντήθηκε από τα παιδιά δημιουργήθηκε από εμάς , με βάση το ερωτηματολόγιο του Olweus. Λόγω έλλειψης χρόνου το ερωτηματολόγιο μας έπρεπε να εχει μικρή έκταση. Επομένως στην τελική του μορφή αποτελούταν από 14 ερωτήσεις σύνολο : 13 κλειστού τύπου και 1 ανοιχτού τύπου. Διαπιστώθηκε λοιπόν από τη συγκεκριμένη έρευνα ότι τα περισσσότερα παιδιά,με ποσοστό 57%, έχουν πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμου. Πιο συγκεκριμένα η πλειοψηφία των παιδιών απάντησε ότι έχει βιώσει το λεκτικό εκφοβισμό(βρισιές,κοροιδία), ένα μικρότερο ποσοστό απάντησε ότι έχουν βιώσει την κοινωνική απομόνωση( αποκλεισμός από δραστηριότητες), ενώ μόνο δύο παιδιά απάντησαν ότι βίωσαν σωματικό εκφοβισμό. Στη συνέχεια διαπιστώθηκε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών (70%) έχει γίνει μάρτυρας κάποιου περιστατικού εκβοβισμού. Επίσης σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας τα περισσότερα παιδία απευθύνθηκαν στους γονείς τους και στους δασκάλους τους για να τους ενημερώσουν για το περιστατικό που βίωσαν ή παρακολούθησαν. Η υπόλοιπη έρευνά μας εξετάζει τα συναισθήματα που βίωσαν τα παιδιά είτε ως θύματα, είτε ως μάρτυρες. Κλείνοντας μας ανέπτυξαν τις ιδέες τους για τη μείωση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμου


Λέξεις κλειδιά


σχολικός εκφοβισμός, φαινόμενο, έρευνα, ορισμός, ερωτηματολόγιο, λεκτικός εκφοβισμός

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.139

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.