| More

Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΕΠ) για την προαγωγή του παραγόμενου γραπτού λόγου μαθήτριας Α’ Γυμνασίου με ΕΜΔ (Μελέτη περίπτωσης)

Views: 2104 Downloads: 11613
Πολυξένη Βλάχου, Αγάθη Πατσιούδη

Περίληψη


Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) αποτελούν πεδίο έρευνας, ενδιαφέροντος, αλλά και σύγχυσης για μεγάλο αριθμό επιστημόνων, κι όχι μόνο. Κατά τον επικρατέστερο ορισμό, οι ΕΜΔ αφορούν  προβλήματα στις βασικές ψυχολογικές διαδικασίες κατανόησης ή/και χρήσης του λόγου, προφορικού ή γραπτού. Εκδηλώνονται κατά κύριο λόγο ως δυσκολίες σκέψης, μνήμης, αντιληπτικής ικανότητας, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, ορθογραφίας ή αριθμητικής.

Οι μαθητές με ΕΜΔ συνθέτουν μια εξαιρετικά ανομοιογενή ομάδα ως προς τη φύση, τα χαρακτηριστικά και τον τρόπο εκδήλωσης των δυσκολιών τους. Στην ομάδα αυτή περιλαμβάνονται μαθητές με δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου, που δυσχεραίνουν την επίδοση, την έκφραση και την επικοινωνία μέσω κάθε κειμένου που καλούνται να παράγουν.

Το Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΕΠ) αποτελεί το πλαίσιο που εξασφαλίζει στους μαθητές με δυσκολίες την ικανότητα αλληλεπίδρασης με το μαθησιακό περιβάλλον, προσφέροντάς τους τα εχέγγυα για να αναπτύξουν πλήρως τις δεξιότητές τους. Επιπρόσθετα, αποτελεί πεδίο συνεργασίας των γονέων, των εκπαιδευτικών, του προσωπικού των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαίδευση των μαθητών, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών μάθησης και των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Ως διαδικασία αποτελεί παιδαγωγική και διδακτική πρόκληση. Ως προϊόν είναι μοναδικό, όπως είναι ο κάθε μαθητής, οι δυνατότητες, οι αδυναμίες, τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες του, αλλά και δεσμευτικό προς όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η παρούσα εργασία σκοπό έχει την παρουσίαση περίπτωσης μαθήτριας Α’ Γυμνασίου με ΕΜΔ και προβλήματα κυρίως στην παραγωγή γραπτού λόγου. Συγκεκριμένα, μετά από παρουσίαση του ατομικού-οικογενειακού και σχολικού ιστορικού και σύνταξη του συγγραφικού της προφίλ, δομείται ΕΕΠ που στόχο έχει να προάγει την παραγωγή γραπτού λόγου.


Λέξεις κλειδιά


Γραπτός λόγος, Μαθησιακές Δυσκολίες, Παρέμβαση, Εξατομίκευση, Διεπιστημονικότητα

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.172

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.