| More

Δημιουργία προγράμματος ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με έμφαση στις συναισθηματικές δυσκολίες.

Views: 1610 Downloads: 2278
Μαρία Δροσινού - Κορέα, Σταυρούλα Γρηγοροπούλου

Περίληψη


Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς στο δημοτικό σχολείο δεν τυγχάνουν πάντα της υποστήριξης ειδικού παιδαγωγού πέραν του δασκάλου γενικής αγωγής. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η δημιουργία ενός προγράμματος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) για την υποστήριξη μαθητών που φέρουν διάγνωση για μαθησιακές δυσκολίες.

Η έρευνα διεξάγεται στο πεδίο της ΕΑΕ και αξιοποιεί καταγραφές που εστιάζονται σε μελέτη περίπτωσης μιας μαθήτριας 11 ετών (E’ τάξη) με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες στη φωνολογική ενημερότητα (Πόρποδας, 2002) και διαπιστωμένες συναισθηματικές δυσκολίες, η οποία φοιτά σε δυσπρόσιτο διθέσιο δημοτικό σχολείο της επαρχίας. Η μεθοδολογία είναι μεικτή και αποτελείται από ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα (Αβραμίδης & Καλύβα, 2006). Για την υποστήριξη της μαθήτριας σχεδιάζεται ένα Στοχευμένο Ατομικό Δομημένο Ενταξιακό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΑΔΕΠΕΑΕ).

Στα αποτελέσματα βρέθηκε ότι το στοχευμένο πρόγραμμα κατάφερε να καλύψει συγκεκριμένες ιδιαίτερες ανάγκες αφού δημιουργήθηκε κατάλληλα, ώστε να βρίσκεται σε συμφωνία με τις ατομικές δυνατότητες, να καλύπτει τις αδυναμίες και να ανταποκρίνεται στα προσωπικά ενδιαφέροντα της μαθήτριας (Υπ.Ε.Π.Θ.-Π.Ι., 2009).

Συμπερασματικά, φαίνεται ότι εξατομικευμένα προγράμματα όπως το ΣΑΔΕΠΕΑΕ μπορούν να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται για την υποστήριξη όλων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες που φοιτούν στο γενικό σχολείο.


Λέξεις κλειδιά


μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματικές δυσκολίες, δυσπρόσιτο σχολείο, ΣΑΔΕΠΕΑΕ

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.218

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.