| More

Ανάπτυξη προσβάσιμου υλικού για την εκπαίδευση στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και την καθημερινή διαβίωση μαθητών με αναπηρία στο σχολείο της γειτονιάς τους

Views: 1400 Downloads: 1382
Παναγιώτης Τζουβελέκης

Περίληψη


Η αναγκαιότητα της συμπερίληψης μαθητών με αναπηρίες στο σχολείο της γειτονιάς, οδηγεί στη δημιουργία υλικού που ευαισθητοποιεί τους μαθητές στη συνύπαρξη με τη διαφορετικότητα και την ενσωμάτωση των μαθητών με κινητικές δυσκολίες. Σκοπός της μελέτης είναι η ανάπτυξη ειδικού εκπαιδευτικού υλικού για δεξιότητες κινητικότητας, προσανατολισμού και καθημερινής διαβίωσης σε μαθητές Α΄ & Β ΄ τάξης δημοτικού, προσβάσιμο από μαθητές με προβλήματα κινητικότητας. Το υλικό περιλαμβάνει βιβλίο εκπαιδευτικού και με ατομικά και ομαδικά φύλλα εργασιών για τους μαθητές, ενώ υποστηρίζεται και από υλικό σε ψηφιακή μορφή – λογισμικό. Οι ενότητες εκτός των αξιολογητικών δελτίων περιλαμβάνουν τα εξής θέματα: 1) Εγώ και το σώμα μου, 2) Εγώ και οι άλλοι (διαφορετικότητα και δικαιώματα), 3) Τα καταφέρνω μόνος μου: α) Μαθαίνω να φροντίζω τον εαυτό μου, β) Προσανατολίζομαι, γ) Ετοιμάζομαι για να γράψω, 4) Η τάξη μου, 5) Το σχολείο μου, 6) Το σπίτι μου, 7) Η γειτονιά μου. Οι ψηφιακές εκπαιδευτικές εφαρμογές θα ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές στην ανάπτυξη στάσεων ζωής όσον αφορά στην αντιμετώπιση ατόμων με αναπηρία, θα διευκολύνουν την εμπέδωση των θεματικών εννοιών με πολλαπλό πολυαισθητηριακό τρόπο (κείμενο, ήχο, αφήγηση, εικόνα, γραφικά, animation), φιλικό και εύχρηστο περιβάλλον με απλή πλοήγηση προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μαθητών. Ο προσανατολισμός στον χώρο είναι στενά συνδεδεμένος με το σχήμα του σώματος και o λειτουργικός συντονισμός της αδρής κινητικότητας προετοιμάζει τον ακριβή έλεγχο της λεπτής κινητικότητας με απώτερο σκοπό την κατάκτηση της γραφής που είναι καθοριστικοί παράγοντες για την ανεξαρτητοποίηση των παιδιών της Α΄ & Β΄ Δημοτικού και την ομαλή τους ένταξη στη σχολική κοινότητα.

Λέξεις κλειδιά


Συμπερίληψη, ενσωμάτωση, κινητικές δυσκολίες, αξιολογητικά δελτία, σχολείο, προσβάσιμο

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.396

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.