Ανάπτυξη Προσβάσιμου Εκπαιδευτικού και Εποπτικού Υλικού για Μαθητές με Προβλήματα Όρασης: Αγγλικά Α’ και Β΄ Δημοτικού


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Διδασκαλία Αγγλικών ως ξένης γλώσσας μαθητές με προβλήματα όρασης προσβάσιμα σχολικά εγχειρίδια ένταξη καθολικός σχεδιασμός
Αθανασία Ευσταθίου
Περίληψη

Οι αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης, της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης και του καθολικού σχεδιασμού στοχεύουν στη βέλτιστη ανάπτυξη διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, εργαλείων, εκπαιδευτικών υλικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών, στα οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές. Το σχολικό υλικό ιδιαίτερα που αποτελεί βασικό μέσο προσέγγισης της γνώσης στο σχολείο είναι απαραίτητο να διατίθεται σε μορφή προσβάσιμη από όλους τους μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν τη μεθοδολογία προσαρμογής του. Με αυτόν τον τρόπο, αμβλύνονται οι κοινωνικές ανισότητες και δημιουργούνται οι συνθήκες ενεργούς συμμετοχής όλων των μαθητών. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η παρουσίαση της μεθοδολογίας, των προδιαγραφών και των προσαρμογών στο σχολικό υλικό των Α΄ και Β΄ τάξεων του Δημοτικού στο μάθημα των Αγγλικών, ώστε να καταστεί προσβάσιμο από μαθητές με προβλήματα όρασης. Οι προτεινόμενες διαφοροποιήσεις αφορούν στα μέσα, τα υλικά και τις διαδικασίες 8 ειδών δραστηριοτήτων. Τα αποτελέσματα του έργου απευθύνονται στην ανάγκη των εκπαιδευτικών να καθιερωθεί ένας ασφαλής κώδικας προτυποποίησης των εκπαιδευτικών στόχων, ενεργειών, προσαρμογών και αποτελεσμάτων, σύμφωνα με τον οποίο θα διαφοροποιούν το μάθημα κατά περίπτωση (γνωρίζοντας τις επιλογές).

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Συμπόσιο
Λήψεις
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αθανασία Ευσταθίου
Διδάκτωρ Π.Τ.Δ.Ε. , ΕΚΠΑ, Καθηγήτρια Αγγλικών