Δυσκολίες μάθησης : θεωρητική προσέγγιση και εκπαιδευτική παρέμβαση . μελέτη περίπτωσης σε σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Μαθησιακές Δυσκολίες εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Βαρβάρα Βόμβα
Ελευθερία Σάλμοντ
Περίληψη

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένα σύνολο δυσκολιών που δυσχεραίνουν τη διαδικασία της μάθησης και την ομαλή κοινωνική προσαρμογή των μαθητών. Αποτελούν μια ιδιαίτερα ανομοιογενή ομάδα και συχνά παρουσιάζονται σε ήπια μορφή, ενώ άλλοτε αργούν να εντοπιστούν και οδηγούν σε σχολική αποτυχία. Στόχος της εργασίας είναι η θεωρητική μελέτη των δυσκολιών μάθησης με σκοπό τη δημιουργία ενός εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μία μελέτη περίπτωσης, με έρευνα και πρακτική εφαρμογή, σε  μαθητή τετάρτης τάξης δημοτικού κατά το σχολικό έτος 2013-2014. Η μελέτη περιλαμβάνει τη χρήση της μεθόδου της παρατήρησης, της ημιδομημένης συνέντευξης και την εφαρμογή του Αθηνά – Τεστ. Στόχος είναι η επίτευξη της ανάπτυξης συγκεκριμένων δεξιοτήτων του μαθητή όπως η ανάπτυξη των κοινωνικών του δεξιοτήτων. Για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος χρησιμοποιήθηκε  ποικιλία διδακτικών μεθόδων και βιωματικών παιχνιδιών που ανταποκρίνονταν στις ιδιαίτερες ικανότητες και ανάγκες του μαθητή. Οδηγηθήκαμε στην εξαγωγή γόνιμων συμπερασμάτων σχετικά με το είδος διδακτικής προσέγγισης το οποίο μπορεί να βοηθήσει  την ένταξη  μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες μέσα στη σχολική τάξη, τις  τεχνικές που μπορούν να εφαρμοστούν , τις αντιδράσεις των άλλων μαθητών απέναντι στο μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες και τον τρόπο διαχείρισης των προβλημάτων που προκύπτουν από τον εκπαιδευτικό και το οικογενειακό περιβάλλον του μαθητή.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Βαρβάρα Βόμβα

Δασκάλα – Ειδική παιδαγωγός M.Ed

Ελευθερία Σάλμοντ
Μέλος ΔΕΠ