| More

Ενιαίο Σχολείο. Μια πρόταση για τη συνεκπαίδευση

Views: 4135 Downloads: 3320
Παναγιώτης Κασσιανός

Περίληψη


Η Παιδαγωγική της Ένταξης προβάλλεται ως το μέσον για την οικοδόμηση ενός καλύτερου και ανθρωπινότερου κόσμου και αναμφίβολα κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά προς το παρόν δεν έχει βρεθεί η ισορροπία μεταξύ των ιδεολογικών μας προθέσεων και των οργανωτικών μοντέλων και δομών που θα υποστηρίξουν και θα μεταμορφώσουν σε υλοποιήσιμες θέσεις και θεσμικές πρωτοβουλίες αυτές τις ιδέες. Το διευρυμένο φάσμα δυσκολιών μάθησης που προτείνεται από τους αξιολογικούς φορείς να ενταχθούν προς φοίτηση στη γενική εκπαίδευση δεν φαίνεται να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η χρήση των όρων γενική και ειδική εκπαίδευση θέτει τα διαχωριστικά όρια και αποτελεί την πρώτη αιτία αποκλεισμού και διάκρισης. Προτείνεται η δημιουργία ενός ενιαίου τύπου σχολείου, στο οποίο θα φοιτούν μαθητές με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που ανήκουν στα γεωγραφικά όριά του. Επίσης σε αυτά τα σχολεία θα προβλέπεται η ύπαρξη ανάλογου αριθμού οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών με σπουδές και εμπειρία στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίας ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και οι ανάλογες θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, με ρόλο υποστηρικτικό και συμβουλευτικό για το σύνολο των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων της σχολικής μονάδας.


Λέξεις κλειδιά


ενιαίο σχολείο, συνεκπαίδευση, διάκριση, αποκλεισμός, δυσκολίες μάθησης, εκπαίδευση για όλους

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.262

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.