| More

Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών σε Μαθητές με Προβλήματα Ακοής

Views: 1017 Downloads: 747
Ευαγγελία Βαγενά, Ιωάννα Σταθοπούλου

Περίληψη


Περίληψη

Αποτελεί κοινό τόπο με βάση τη διεθνή έρευνα αλλά κυρίως την εμπειρία στην εκπαιδευτική πράξη ότι οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο στη διαδικασία της μάθησης. Οι ΤΠΕ προσφέρουν γόνιμο έδαφος εφαρμογής των παιδαγωγικών αρχών της οπτικής αναπαράστασης, της ανακαλυπτικής μάθησης και της καλλιέργειας των μεταγνωστικών δεξιοτήτων. Το παρόν άρθρο εισηγείται έναν τρόπο διδασκαλίας μιας βασικής ενότητας (Πυθαγόρειο Θεώρημα) στο μάθημα των Μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου που εφαρμόστηκε στο Ειδικό Γυμνάσιο Κωφών&Βαρηκόων Αγίας Παρασκευής, χρησιμοποιώντας λογισμικό ειδικά σχεδιασμένο για τον σκοπό αυτό. Στόχοςήταν οι μαθητές να συμμετάσχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, να κατανοήσουν το Πυθαγόρειο Θεώρημα και να το εφαρμόσουν σε παραδείγματα βάσει του λογισμικού αλλά και σε συνδυασμό με άλλες μορφές ΤΠΕ, γενικεύοντας έννοιες της καθημερινότητας. Τα αποτελέσματα της γόνιμης αυτής πρακτικήςπροτείνουν τη θετική επιρροή ενός πλήρους εκπαιδευτικού λογισμικού για τα Μαθηματικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εστιάζοντας στις ιδιαιτερότητες των παιδιών με προβλήματα ακοής. Εντούτοις, η επίτευξη μιας γενικευμένης χρήσης του λογισμικού, συνδυάζοντας τα οφέλη που προσφέρονται από τις ΤΠΕ σε μαθητές ειδικής και γενικής αγωγής, ενισχύει το όραματης ύπαρξης «ενός σχολείου για όλους».


Λέξεις κλειδιά


Λέξεις κλειδιά: Ειδική Αγωγή, ΤΠΕ, Προβλήματα Ακοής, Εκπαιδευτικό Λογισμικό,Οπτική Αναπαράσταση Γνώσης

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.163

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.