| More

Διδακτική των Αγγλικών ως ξένης γλώσσας σε μαθητές με προβλήματα όρασης: η εκπαίδευση των καθηγητών της Αγγλικής γλώσσας

Views: 919 Downloads: 527
Αθανασία Ευσταθίου, Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου, Γιάννης Παπαδάτος, Ευγενία Μαγουλά

Περίληψη


Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν μαθητές με προβλήματα όρασης είναι αναγκαίο να γνωρίζουν και να επιλέγουν τις κατάλληλες πρακτικές, μέσα και υλικά διδασκαλίας, ώστε να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες αυτού του ετερογενούς μαθητικού πληθυσμού. Ο σκοπός της μελέτης είναι να διερευνήσει την εκπαίδευση των καθηγητών που διδάσκουν Αγγλικά σε μαθητές με προβλήματα όρασης. Οι 80 συμμετέχοντες του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, καθώς και δέκα εξ αυτών που επίσης συμμετείχαν σε ημιδομημένες συνεντεύξεις ανέφεραν το είδος και τη θεματολογία εκπαίδευσης που έχουν λάβει και την οποία θεωρούν αναγκαία. Εξετάστηκαν ακόμα οι δυσκολίες εκπαίδευσής τους, καθώς και οι σχετικές ανησυχίες τους. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί ανέφεραν ότι δεν έχουν λάβει καμία εκπαίδευση σχετική με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με προβλήματα όρασης. Η πλειονότητα των καθηγητών που εκπαιδεύτηκε παρακολούθησε σεμινάρια ή μελέτησε προσωπικά θεματολογία σχετική με την Braille, την τροποποίηση υλικού και τα προβλήματα όρασης. Επιπλέον, η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών επεσήμανε ως αναγκαία την εκπαίδευση στη διδακτική Αγγλικών σε μαθητές με προβλήματα όρασης, την υποστηρικτική τεχνολογία και την Ειδική Αγωγή. Τα ευρήματα της έλλειψης της σχετικής εκπαίδευσης των καθηγητών, καθώς και της αναγκαιότητάς της συμφωνούν με τις έρευνες της συναφούς και πρόσφατης διεθνούς βιβλιογραφίας. Στα αποτελέσματα αποτυπώνεται η ανάγκη των εκπαιδευτικών να καθιερωθεί ένας ασφαλής κώδικας που θα διαφοροποιεί τη διδακτική μεθοδολογία.


Λέξεις κλειδιά


Διδασκαλία Αγγλικών ως ξένης γλώσσας, μαθητές με προβλήματα όρασης, εκπαίδευση των καθηγητών

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.221

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.