| More

Σχέση σχολικού εκφοβισμού και μαθησιακών δυσκολιών- προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού σε περιπτώσεις μαθητών με δυσκολίες

Views: 1585 Downloads: 1230
Μαρία Κονταρή

Περίληψη


Ο εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο που έγινε γνωστό κυρίως την τελευταία δεκαετία. Χωρίς τα στοιχεία της επανάληψης, της επιθετικής συμπεριφοράς και της ανισορροπίας δυνάμεων καμιά συμπεριφορά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως εκφοβισμός σωματικός ή ψυχολογικός.

Αφού οριστεί το φαινόμενο και επισημανθούν τα βασικά στοιχεία μιας τέτοιας συμπεριφοράς, εστιάζουμε σε παράγοντες που οδηγούν στην πρόκληση εκφοβισμού, σε άλλους που λειτουργούν προστατευτικά για τα θύματα και σε εκείνους που παρεμποδίζουν την κοινοποίηση τους. Διερευνάται ακόμη, το γεγονός ότι τα παιδιά με δυσκολίες μάθησης είναι πιο εύκολο να εμπλακούν  στον κύκλο του εκφοβισμού είτε ως θύτες είτε ως θύματα.

            Οι επιπτώσεις του εκφοβισμού, παρατίθενται στο δεύτερο μέρος και όπως αναφέρεται, ποικίλλουν  ανάλογα με τον ρόλο των ατόμων στον κύκλο του εκφοβισμού, με τους θύτες να παρουσιάζουν κατά την εφηβική και ενήλικη ζωή τους προβλήματα όπως παραβατικότητα και καταχρήσεις και τα θύματα προβλήματα όπως κατάθλιψη.

            Προγράμματα εκμάθησης κοινωνικής συμπεριφοράς και το συστημικό μοντέλο παρέμβασης, όπως επίσης και μέθοδοι όπως ο καθημερινός έλεγχος των συναισθημάτων, το γράμμα για το πώς αισθάνομαι, το περιοδικό της ειρήνης και το δικαστήριο ενός θύτη είναι ιδέες που μπορούν να βελτιώσουν το κλίμα σε όλες τις σχολικές τάξεις και αναλύονται στο τρίτο μέρος της παρουσίασης. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται βέβαια και τα ατομικά ή ομαδικά προγράμματα συμβουλευτικής, ενώ ιδιαίτερα ελκυστικός σύμμαχος είναι τα ειδικά λογισμικά στα οποία προσομοιώνονται διαφορετικές κοινωνικές καταστάσεις.

            Η παρουσίαση κλείνει με συζήτηση κυρίως για τα σημεία που πρέπει να διερευνηθούν περαιτέρω  ειδικά σε σχέση με τα άτομα με δυσκολίες που εμπλέκονται στο συνεχές του εκφοβισμού.


Λέξεις κλειδιά


εκφοβισμός, μαθησιακές δυσκολίες, επιπτώσεις, αντιμετώπιση

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.269

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.