Απόψεις και συναισθήματα τυπικών μαθητών για την ένταξη μαθητή με αναπηρία

Περίληψη
Η τάση που επικρατεί σήμερα στους χώρους της εκπαίδευσης είναι η συνεκπαίδευση των παιδιών, αναπήρων και μη, στο πλαίσιο της γενικής τάξης. Για να ευοδωθεί ο σκοπός της συνεκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη η προετοιμασία των παιδιών της γενικής τάξης, ώστε να επιτευχθεί η ομαλή ένταξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες στις γενικές τάξεις. Συνήθως επικρατούν προκαταλήψεις τις οποίες οι μαθητές φέρνουν από την οικογένειά τους ή το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, οι οποίες προκαταλήψεις δεν ανταποκρίνονται με την πραγματικότητα. Η επιτυχής ένταξη των μαθητών με αναπηρία στα γενικά σχολεία εξαρτάται κατά ένα μεγάλο βαθμό από την αποδοχή των συμμαθητών τους και την μεταξύ τους θετική αλληλεπίδραση.
Για το λόγο αυτό, υλοποιήσαμε ένα πρόγραμμα προετοιμασίας των μαθητών της γενικής τάξης Δημοτικού σχολείου, πριν την ένταξη παιδιού με αναπηρία. Κατόπιν τούτου, διερευνήσαμε περαιτέρω τις απόψεις και τα συναισθήματά τους μέσω συνεντεύξεων στις οποίες συμμετείχαν με τυχαία επιλογή 28 μαθητές. Τα αποτελέσματα συσχετίστηκαν με τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου ώστε να μπορέσουμε πληρέστερα να σκιαγραφήσουμε την προτιθέμενη συμπεριφορά των τυπικών μαθητών στο ενδεχόμενο ένταξης μαθητή με αναπηρία στην τάξη τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Λουάρη Μ. (2016). Απόψεις και συναισθήματα τυπικών μαθητών για την ένταξη μαθητή με αναπηρία. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2015(1), 764–776. https://doi.org/10.12681/edusc.138
- Ενότητα
- Εισηγήσεις