Αισθητηριακές Δυσκολίες Μαθητών με Διαταραχή αυτιστικού φάσματος

Περίληψη
Τα άτομα με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) δεν έχουν την ικανότητα να φιλτράρουν τις αισθητηριακές πληροφορίες του περιβάλλοντος και ν’ αντιδρούν κατάλληλα (Willis, 2009). Οι αισθητηριακές διαταραχές που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά αφορούν την ακουστική, οπτική, γευστική, οσφρητική, απτική λειτουργία, την κινητικότητα και τη θέση σώματος, στην πολυαισθητηριακή λειτουργία καθώς επίσης και την λειτουργία του συναισθηματικού, κοινωνικού τομέα. Ένα και το αυτό αισθητηριακό ερέθισμα μπορεί να είναι απολαυστικό για κάποια άτομα με ΔΑΦ, ενώ για άλλα μπορεί να είναι επώδυνο με αποτέλεσμα να αντιδρούν απρόβλεπτα (Faherty, 2003).
Σκοπός, της έρευνας είναι η διερεύνηση των αισθητηριακών προβλημάτων των παιδιών με ΔΑΦ στο σχολείο και στο σπίτι. Για τον σκοπό αυτό συγκεντρώθηκαν 50 ερωτηματολόγια από γονείς και 50 από εκπαιδευτικούς.
Τα αποτελέσματα φανερώνουν ότι τα παιδιά με ΔΑΦ παρουσιάζουν δυσκολίες στην επεξεργασία περιβαλλοντικών πληροφοριών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κατσιορίδου Κ., Συριοπούλου Χ., & Αγαλιώτης Ι. (2016). Αισθητηριακές Δυσκολίες Μαθητών με Διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2015(1), 622–630. https://doi.org/10.12681/edusc.263
- Ενότητα
- Εισηγήσεις