| More

Διεύθυνση και Ηγεσία Ο ρόλος του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας

Views: 3300 Downloads: 5901
Ευστάθιος Ανδρής

Περίληψη


Η αναδιάρθρωση της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης, ως οντότητας με συγκεκριμένη δομή, που ενεργεί σε κοινωνικό χώρο, στηρίζει τη λειτουργία της σε ανθρώπινο δυναμικό και τάσσεται στην ικανοποίηση συγκεκριμένων σκοπών μέσα από τη συστηματοποίηση ενός συνόλου ενεργειών, αποτελεί εθνική στρατηγική επιλογή για τον επαναπροσδιορισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος στις σύγχρονες συνθήκες. Σκοπός της παρούσας έρευνας υπήρξε η ανάδειξη του υψηλού ενδιαφέροντος που συγκεντρώνει η σχολική μονάδα ως κοινότητα μάθησης, χώρος κουλτούρας και πολιτισμού, αλλά και διοικητικός οργανισμός θεσμικά ιεραρχημένος και οργανωμένος. Ειδικότερα εις ό,τι αφορά στη διοίκηση της σχολικής μονάδας ως διαδικασίας συντονισμού ανθρώπων και δραστηριοτήτων για επίτευξη προτεθέντων κοινών στόχων, διερευνήθηκε ο ρόλος και η σημασία του Διευθυντή, οι αρμοδιότητες και τα ανατιθέμενα σ΄ αυτόν καθήκοντα, καθώς και τα επιστημονικά, παιδαγωγικά και διοικητικά χαρακτηριστικά που προϋποτίθενται για την επιτυχή και αποτελεσματική άσκηση της σχολικής ηγεσίας εκ μέρους του. Η μελέτη του νομικού πλαισίου και η αξιοποίηση επιλεγμένης ελληνόγλωσσης και ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας κατέτεινε στην αδρομερή διάκριση τριών κυρίως μορφών άσκησης της ηγεσίας : α) της αυταρχικής, β) της χαλαρής και γ) της δημοκρατικής ηγεσίας, διακριτών επί τῃ βάσει διαφοροποιούμενων χαρακτηριστικών και προτεραιοτήτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας συγκλίνουν στην ανάδειξη της δημοκρατικής ηγεσίας ως αναγκαίας συνθήκης για την πραγμάτωση του στόχου της ποσοτικής και ποιοτικής αναβάθμισης του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, κατά το πρόταγμα της σύγχρονης παιδαγωγικής συγκυρίας και την αρχή της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης.


Λέξεις κλειδιά


σχολική μονάδα, διοίκηση, εκπαιδευτικοί, διευθυντής

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.130

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.