Τρόποι αντίληψης και στρατηγικές διαχείρισης του χρόνου από μαθητές με ΔΕΠ-Υ

Περίληψη
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ/Υ) είναι μία βιολογικά προερχόμενη αναπτυξιακή διαταραχή, με συμπτώματα κυρίως την έλλειψη προσοχής, την παρορμητικότητα και την υπερκινητικότητα. Η ΔΕΠ/Υ σχετίζεται με ανωμαλίες στις μετωπιαίες περιοχές του εγκεφάλου, τμήματα τα οποία ελέγχουν μεταξύ άλλων την εκτίμηση του χρόνου. Η παρούσα εισήγηση στοχεύει στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές με ΔΕΠ/Υ αντιλαμβάνονται την έννοια του χρόνου, καθώς και στην αναφορά τρόπων διαχείρισής του. Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, η αίσθηση του χρόνου και η διαχείρισή του αποδεικνύεται πολλές φορές υπερβολικά δύσκολη για τους μαθητές με ΔΕΠ/Υ, όπως επίσης και η ιεράρχηση των υποχρεώσεών τους. Χρήσιμες τεχνικές για την αποτελεσματικότερη διαχείριση του χρόνου και τη μείωση της παρορμητικότητας είναι η εκμάθηση δημιουργίας λίστας καθηκόντων και τρόπου ιεράρχησής τους, οι στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων καθώς και η χρήση ρολογιών και χρονομέτρων από το παιδί. Οι μαθητές με ΔΕΠ/Υ συχνά παρουσιάζουν σοβαρές δυσκολίες στο να κατανοήσουν την έννοια του χρόνου, «βγαίνουν» εκτός προγράμματος στις δραστηριότητές τους και δυσκολεύονται στη διαχείριση του χρόνου τους. Κατάλληλες παρεμβάσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς, καθώς και εκμάθηση τεχνικών διαχείρισης, όπως αυτών που προτείνονται από τη γνωσιακή-συμπεριφοριστική προσέγγιση, μπορούν ειδικά αν συνδυαστούν και με την ενδεδειγμένη φαρμακευτική αγωγή να αποδώσουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Δαλιανά Ν., & Αντωνίου Α. .-. Σ. (2016). Τρόποι αντίληψης και στρατηγικές διαχείρισης του χρόνου από μαθητές με ΔΕΠ-Υ. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2015(1), 418–426. https://doi.org/10.12681/edusc.208
- Ενότητα
- Εισηγήσεις