Σχολικά εγχειρίδια προσβάσιμα από μαθητές με μειωμένη όραση


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Προσβάσιμα σχολικά εγχειρίδια ένταξη αμβλύωπες μαθητές καθολικός σχεδιασμός
Κωνσταντίνος Γκυρτής
Περίληψη

Οι αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης στοχεύουν στην άρση ανισοτήτων και εμποδίων στην εκπαίδευση. Κρίνεται αναγκαία η ανάπτυξη εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, υλικών και μέσων προσβάσιμων από όλους τους μαθητές συμπεριλαμβανομένων και αυτών με μειωμένη όραση (αμβλύωπες). Επειδή οι αμβλύωπες μαθητές δεν έχουν πρόσβαση στο έντυπο εκπαιδευτικό υλικό, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο του έργου «Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες» προέβη στην μετατροπή των σχολικών εγχειριδίων της Α’ και β’ Δημοτικού, για αμβλύωπες μαθητές με στόχο την υποστήριξή τους και την προώθηση ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης. Αντικείμενο της εργασίας αυτής αποτελεί η παρουσίαση των προσαρμοσμένων σχολικών εγχειριδίων για αμβλύωπες μαθητές και της μεθοδολογίας και των προδιαγραφών που ακολουθήθηκαν για την υλοποίηση του έργου. Τα σχολικά εγχειρίδια έχουν διαφοροποιηθεί ώστε τα συστατικά τους μέρη (κείμενο, σχήματα, εικόνες, κ. ά.) να εμφανίζονται μεγεθυμένα. Αναπτύχθηκαν δύο σειρές σχολικών εγχειριδίων με κείμενο μεγέθους 18, 22 και 28 στιγμών της γραμματοσειράς Arial bold. Θα συζητηθούν τα οφέλη προσαρμογής, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να κινητοποιηθούν, για να συμμετάσχουν στις διαδικασίες υλοποίησης και χρήσης του υλικού. Τα προσαρμοσμένα σχολικά εγχειρίδια καλύπτουν τις ανάγκες των αμβλυώπων μαθητών πανελλαδικά. Τέλος, το υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς, σχολικούς συμβούλους για διδακτικούς και επιμορφωτικούς σκοπούς.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Συμπόσιο
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Κωνσταντίνος Γκυρτής
PhD, Καθηγητής Πληροφορικής