Αξιοποίηση της Συναλλακτικής Ανάλυσης ως μοντέλου συμπεριφοράς και επικοινωνίας στην διαπολιτισμική επικοινωνία διδάσκοντα και μαθητών μιας πολυπολιτισμικής τάξης


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Διαπολιτισμική αγωγή Συναλλακτική Ανάλυση διαπολιτισμική αλληλεπίδραση
Ελένη Καρακατσάνη
Βασιλική Τσούνη
Περίληψη

Ο πολιτισμικός πλουραλισμός σε Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο επίπεδο επηρέασε και την πολιτισμική σύνθεση του ελληνικού σχολείου, εξαναγκάζοντας κατά κάποιο τρόπο την ελληνική πολιτεία, να λάβει μέτρα εκπαιδευτικής πολιτικής (όπως το πρόγραμμα «ΔΙΑΠΟΛΙΣ» έως το 2014) για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των πολυπολιτισμικών τάξεων που διαμορφώνονται. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να προσεγγίσει την πολυπολιτισμική τάξη με τη στρατηγική της διαπολιτισμικής αγωγής και με εργαλείο ένα μοντέλο επικοινωνίας και συμπεριφοράς, αυτό της Συναλλακτικής Ανάλυσης (Τransactional Αnalysis), που μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμο στη δημιουργία σχολικού υποστηρικτικού - επικοινωνιακού κλίματος. Για το σκοπό αυτό αναφερόμαστε στον τρόπο δημιουργίας διαπολιτισμικού κλίματος στην πολυπολιτισμική τάξη και στο ρόλο της επικοινωνιακής συμπεριφοράς από την πλευρά του διδάσκοντα σε αυτό και καταλήγουμε στην ανάλυση των στοιχείων της Συναλλακτικής Ανάλυσης της συμπεριφοράς και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να συμβάλλει ως θεωρητικό υπόβαθρο στη διαπολιτισμική ετοιμότητα του εκπαιδευτικού.

 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ελένη Καρακατσάνη
Φιλόλογος
Βασιλική Τσούνη
Φιλόλογος