| More

Σχολικός Εκφοβισμός – Μαθησιακές Δυσκολίες και ο ρόλος του Σχολείου

Views: 1814 Downloads: 3189
Ανθούλα Κουτούπη, Ελένη Γρηγοροπούλου

Περίληψη


Ο Σχολικός εκφοβισμός, γνωστός και ως θυματοποίηση ή bullying, είναι ένα φαινόμενο παιδικής και εφηβικής παραβατικότητας που απασχολεί όλο και περισσότερο το δυτικό κόσμο, ενώ έχει γίνει μέρος και της Ελληνικής πραγματικότητας. Αυτό, φανερά, επηρεάζει αλλά και επηρεάζεται από την κοινωνία.

Στην παρούσα εργασία θα διερευνηθούν τα ειδοποιά χαρακτηριστικά του εκφοβισμού, παραδοσιακού και ηλεκτρονικού (cyber-bullying ), τα οποία αποκλείουν από το χαρακτηρισμό άλλες επιθετικές συμπεριφορές, καθώς επίσης και οι τύποι των εμπλεκόμενων σε εκφοβισμό μαθητών.

Από την αναζήτηση των παραγόντων που συντελούν στην εμφάνιση του εκφοβισμού, προκύπτει η σύνδεσή του και με μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι εντάσσονται στη Γενική Εκπαίδευση και συχνά εμπλέκονται είτε ως θύτες είτε ως θύματα ψυχολογικής- λεκτικής ή/και σωματικής βίας. Η σύνδεση αυτή ενισχύεται μέσα από μελέτη περιπτώσεων.

Στο Ελληνικό Σχολείο ήδη υλοποιείται το Πρόγραμμα Σπουδών Σχολική και Κοινωνική Ζωή (2011), το οποίο σε συνδυασμό με τη συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θέτει ως στόχο την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών ώστε να προάγεται η συναισθηματική τους νοημοσύνη. Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας αναδεικνύεται έτσι ζωτικής σημασίας στην πρόληψη και την αντιμετώπιση εκφοβιστικών συμπεριφορών.

Μέσα από την ανασκόπηση του φαινομένου του εκφοβισμού σε συνάρτηση με όσα αναφέρθηκαν, ανακύπτουν συμπεράσματα και προτάσεις παρέμβασης.


Λέξεις κλειδιά


εκφοβισμός, μαθησιακές δυσκολίες, cyber bullying, κοινωνικές δεξιότητες, σχολική κοινότητα, συναισθηματική νοημοσύνη

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.274

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.