Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία
Περίληψη
Οι σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις διεθνώς βασίζονται στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης για την άρση ανισοτήτων και εμποδίων στη μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται αναγκαία η ανάπτυξη εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, υλικών και μέσων προσβάσιμων από όλους τους μαθητές συμπεριλαμβανομένων και αυτών με αναπηρία. Υπό το πρίσμα αυτό το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προέβη στην υλοποίηση του έργου «Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες». Αντικείμενο του συμποσίου αποτελεί η παρουσίαση των προσβάσιμων σχολικών εγχειριδίων για όλα τα μαθήματα Α΄, Β΄ τάξεων του Δημοτικού για μαθητές με διαφορετικές αναπηρίες, καθώς και της μεθοδολογίας και των προδιαγραφών που ακολουθήθηκαν για την υλοποίηση του έργου. Τα σχολικά εγχειρίδια έχουν αποδοθεί με εναλλακτικούς τρόπους, ώστε να ανταποκρίνονται στη διαφορετικότητα των μαθητών. Θα συζητηθούν τα οφέλη από την ανάπτυξη τέτοιων εκπαιδευτικών υλικών, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να κινητοποιηθούν, για να συμμετάσχουν στη διαμόρφωση των μηχανισμών και στις διαδικασίες προσαρμογής και χρήσης του υλικού αυτού. Η καινοτόμος αυτή δράση προσαρμογής και ψηφιοποίησης των σχολικών εγχειριδίων καλύπτει τις ανάγκες του συνόλου των μαθητών της χώρας με αναπηρίες δημιουργώντας ίσες ευκαιρίες συμμετοχής και πρόσβασης στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Τέλος, το υλικό του έργου μπορεί να αξιοποιηθεί και για επιμορφωτικούς σκοπούς.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κουρμπέτης Β. (2016). Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2015(1), 14–25. https://doi.org/10.12681/edusc.391
- Ενότητα
- Συμπόσιο