| More

Συσχέτιση Συναισθηματικής Νοημοσύνης και Άγχους σε μαθητές Δημοτικού

Views: 812 Downloads: 2262
Αντωνία Γιαννακοπούλου, Αλέξανδρος - Σταμάτιο� Αντωνίου

Περίληψη


Η σημερινή κατάσταση κρίσης στην οποία βρίσκεται η ελληνική κοινωνία, έχει άμεσο αντίκτυπο στην ελληνική οικογένεια και κατά συνέπεια στη συμπεριφορά των παιδιών στο χώρο του σχολείου. Παράλληλα, γίνονται διεθνώς πολλές έρευνες που αφορούν τη συναισθηματική νοημοσύνη και πόσο αυτή επηρεάζει την απόδοση των ενηλίκων στον εργασιακό τομέα, καθώς και τη διαχείριση κρίσεων.

Έχοντας την καθημερινή εμπειρία της σχολικής τάξης, έκρινα ενδιαφέρουσα την διερεύνηση της συναισθηματικής νοημοσύνης και την κατάσταση άγχους στην οποία βρίσκονται οι μαθητές. Παράλληλα, είχα τον προβληματισμό για το πόσο επηρεάζει την απόδοση των μαθητών, η αυτοεκτίμηση και η αντίληψη που έχουν για τον εαυτό τους.

Σκοπός αυτής της έρευνας είναι η διερεύνηση της ύπαρξης αγχωδών διαταραχών σε παιδιά της Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού, όπως και να εξετάσει τα επίπεδα της συναισθηματικής νοημοσύνης, της αναγνωστικής αυτοαντίληψης, καθώς και την κατάσταση άγχους στην οποία βρίσκονται.

Ειδικότερα, εξετάζεται η σχέση του φύλου με τις παραπάνω μεταβλητές, όπως επίσης και η σειρά γέννησης, καθώς και το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας. Οι μεταβλητές αυτές καθορίστηκαν μετά από μελέτη των σχετικών ερευνών, που έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά τα τελευταία χρόνια.

Τα υποκείμενα της έρευνας αποτέλεσαν 150 μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου, αστικού και ημιαστικού πληθυσμού του λεκανοπεδίου Αττικής. Επιλέχθηκαν 7 σχολεία διαφορετικού κοινωνικοοικονομικού επιπέδου, με τυχαία δειγματοληψία.

Ως όργανα μέτρησης χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια που δόθηκαν από τον επιβλέποντα καθηγητή, με τα οποία μετρήθηκαν το άγχος κατάστασης, η συναισθηματική νοημοσύνη, η αναγνωστική αυτοαντίληψη και το άγχος των μαθητών.

Από τη γενική θεώρηση των αποτελεσμάτων της έρευνας, παρατηρούμε ότι επαληθεύτηκε η γενική υπόθεση, ότι δηλαδή υπάρχει θετική συνάφεια μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης και του φύλου, καθώς και του μορφωτικού επιπέδου της μητέρας και της αναγνωστικής αυτοαντίληψης. Παράλληλα υπήρχαν κάποιες ερευνητικές υποθέσεις που δεν επιβεβαιώθηκαν.


Λέξεις κλειδιά


Συναισθηματική Νοημοσύνη, Αγχώδεις Διαταραχές, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.194

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.