11ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση»
Πλήρες τεύχος
Articles
Σχεδιασμός και ανάπτυξη μαθησιακών αντικειμένων του Φωτόδεντρου για την αλγοριθμική και τον προγραμματισμό στο Λύκειο
Παύλος Τουκίλογλου, Αθανάσιος Πέτσος, Παναγιώτης Τσάκωνας, Αθανάσιος Τζιμογιάννης
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη στο «Φωτόδεντρο»: Οι προκλήσεις στην ανάπτυξη των μαθησιακών αντικειμένων
Κώστας Γαβριλάκης, Γεωργία Λιαράκου, Απόστολος Κώστας, Αγάπιος Πάνος
Αναπτύσσοντας Μαθησιακά Αντικείμενα για τους τομείς Ηλεκτρολογίας και Μηχανολογίας των ΕΠΑΛ
Κυπαρισσία Παπανικολάου, Κων/νος Ασημακόπουλος, Γεώργιος Βουνάτσος, Σοφία Νικητοπούλου, Νικόλαος Χατζηαθανασίου, Άρης Σκουρολιάκος, Αναστάσιος Πάλλας
Αναπτύσσοντας ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα για τις Φυσικές Επιστήμες στο Ψηφιακό Σχολείο II
Νικηφόρος Μ. Παπαχρήστος, Αντώνης Σακελλάριος, Δημήτριος Αγγελής, Παύλος Γκαϊντατζής, Γιώργος Κορακάκης, Γιώργος Νταλάκας, Ηλίας Σιτσανλής, Τάσος Α. Μικρόπουλος
Ενίσχυση της γεωγραφικής μάθησης και γραμματισμού με την χρήση ψηφιακού γεωγραφικoύ υλικού
Κατερίνα Κλωνάρη, Κοσμάς Αθανασιάδης, Γιάννης Κωτσάνης, Γιάννης Σαλονικίδης, Γιώργος Τάταρης
Άξονες σχεδίασης Ψηφιακών Μαθησιακών Αντικειμένων για την Προσχολική Εκπαίδευση
Ηρώ Βούλγαρη, Άλκης Γεωργόπουλος, Αναστασία Μισιρλή, Δημήτρης Νικολός, Ανδρομάχη Φιλιππίδη, Βασίλης Κόμης
Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα για τη Φυσική Αγωγή
Μαρίνα Παπαστεργίου, Ιάκωβος Μαστρογιάννης, Πέτρος Νάτσης, Σπύρος Κυριαζίδης
Τα Αγγλικά στο Ψηφιακό Σχολείο: Ανάπτυξη Μαθησιακών Αντικειμένων για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας
Β. Μητσικοπούλου, Ε. Αργυρίου, Κ. Βίγκλας, Γ. Γύφτουλα, Σ. Μουτσουρούφη, Κ. Μακρή, Ι. Μπήτρος, Α. Μπρατσόλη, Σ. Μυσιρλάκη, Κ. Νικολάκη, Ά. Παλιούρας, Δ. Παράς, Χ. Σωτηρίου, Β. Χαρτζουλάκης, Μ. Φρέντζου
Παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές σχεδιασμού και ανάπτυξης ψηφιακών πόρων για το μάθημα της Ιστορίας στο πλαίσιο του «Ψηφιακού σχολείου»
Αρμόδιος Τσιβάς, Χαρά Ανδρεάδου, Γιάννης Κασκαμανίδης, Αιμιλία Σαλβάνου
Μαθησιακά αντικείμενα στα Θρησκευτικά. Παιδαγωγικό υπόβαθρο σχεδιασμού
Βασιλική Μητροπούλου, Νικόλαος Αργυρόπουλος
TEAM (Teamwork Evaluation and Assessment gaMe): A serious game for developing soft skills
Nikolaos Politopoulos, Panagiotis Stylianidis, Thrasyvoulos Tsiatsos, Stella Douka, Martha Sereti
Αξιοποιώντας τη διασκευή ψηφιακών παιχνιδιών για την καλλιέργεια της Υπολογιστικής Σκέψης
Μαριάνθη Γριζιώτη, Χρόνης Κυνηγός
Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Μία κριτική θεώρηση των αποτελεσμάτων των ερευνητικών παρεμβάσεων της πρωτοβουλίας ETiE
Εμμανουήλ Φωκίδης, Πηνελόπη Ατσικπάση, Πολυξένη Καϊμάρα, Ιωάννης Δεληγιάννης
Πρόταση Πλαισίου Ανάπτυξης Παιχνιδοποιημένων Εκπαιδευτικών Εφαρμογών
Βαγγέλης Κατσιγιαννάκης, Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Orient Express: Τροποποιώντας ένα ρατσιστικό παιχνίδι
Αγγελική Απέργη, Νικολέτα Γιαννούτσου, Κυνηγός Χρόνης
Η ένταξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών μετά το Β’ επίπεδο
Αγγελική Σαμαντά, Δημήτριος Ψύλλος
Αντιλήψεις Μελλοντικών Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και Πρόθεση Χρήσης των ΤΠΕ στην τάξη τους
Γεώργιος Πανέτας, Ανθή Καρατράντου, Χρήστος Παναγιωτακόπουλος, Βασίλειος Βερύκιος
Οι ΤΠΕ στην ΤεχνικοΕπαγγελματική Εκπαίδευση και οι ανασταλτικοί παράγοντες ένταξης τους
Ιορδάνης Δ. Κοσμίδης, Ηλίας Κ. Κίτσας, Γεράσιμος Θ. Κέκκερης
Εκπαιδευτική ηγεσία και ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση: Μία μελέτη περίπτωσης
Θεόδωρος Τζιόκας, Παναγιώτης Τσιωτάκης, Αθανάσιος Τζιμογιάννης
ΕΛεΦυΣ – Πιλοτική διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ιωάννης Λεύκος, Μαρία Μητσιακή
Ψηφιακή Συμβουλευτική Υποβοήθηση: ένα εργαλείο για τη μελέτη της κοινωνικής δυναμικής στην Εκπαίδευση
Ιωάννα Τσολοπάνη, Θαρρενός Μπράτιτσης, Στέλλα Μαβίδου
Επιμορφωτικό πρόγραμμα ψηφιακής αφήγησης: Αρχικές πεποιθήσεις και πρακτικές νηπιαγωγών
Άννα Μουταφίδου, Θαρρενός Μπράτιτσης
Η αφήγηση ως εκπαιδευτική στρατηγική σε STE(A)M δραστηριότητες με στόχο την κινητοποίηση των μαθητών: Μια μελέτη περίπτωσης
Ευρύκλεια Παναγιώτου, Δημήτρης Διαμαντίδης
Εισαγωγή στην εκπαίδευση STEΑM με χρήση ανοικτών τεχνολογιών και εικονικού πειράματος
Δ. Τσιαστούδης, Χ. Πολάτογλου
Συγχρονική λήψη, απεικόνιση και ασύρματη μετάδοση θερμομετρήσεων στο Εργαστήριο Φ.Ε. με Arduino
Αναστάσιος Πάλλας, Χαρίτων Πολάτογλου
Ενσωμάτωση ταμπλετών και εφαρμογής εκγύμνασης για κινητές συσκευές στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
Μαρίνα Παπαστεργίου, Πέτρος Νάτσης, Νικόλαος Βερναδάκης, Παναγιώτης Αντωνίου
Rocket-Ιστορίες: φορητές εκπαιδευτικές εφαρμογές για τη βελτίωση της αναγνωστικής ευχέρειας μαθητών με δυσλεξία
Αγγελική Καραματσούκη, Άγγελος Σανδραβέλης, Σουζάνα Παντελιάδου, Σοφία Γιαζιτζίδου
Σχεδίαση και Ανάπτυξη Περιβάλλοντος Μεικτής Πραγματικότητας για την Εξοικείωση με Θέματα Αειφορίας
Νικόλαος Παπαγεωργίου, Γεώργιος Παλαιγεωργίου
Το σχολείο των ηθικών διλημμάτων: ένα περιβάλλον μεικτής πραγματικότητας για τη διδακτική της ηθικής
Γεωργία Καρατόσιου, Αναστάσιος Αθανασιάδης, Γιώργος Παλαιγεωργίου
Design principles and design patterns of TEL scenarios created by K-12 teachers
Anna Mavroudi, Olga Viberg
The Challenge of Identifying the Importance of Drivers and Barriers for Implementation of Technology Enhanced Learning
Olle Bälter, Emma Riese, Fredrik Enoksson, Björn Hedin, Alexander Baltatzis, Pernilla Josefsson
A Two-year Evaluation of Distributed Pair Programming Assignments by Undergraduate Students
Stelios Xinogalos, Maya Satratzemi, Despina Tsompanoudi, Leonidas Karamitopoulos
Designing through ideation cards for Internet of Things: can cards help engineers out of the box?
Nikolaos Avouris, Irene Mavrommati, Christos Sintoris
Oι διαδικτυακές κοινότητες των αναπληρωτών δασκάλων και η θεματολογία του
Δέσποινα Αθανασιάδου, Γεωργία Βασιλακάκη, Έλενα Παλιάτσιου, Ματίνα Τσιμοπούλου
MOOC για παιδιά «Μάθε Μαζί Μας ScratchJr»
Μαρία Αναγνωστίδου, Θεοδώρα Αναγνωστοπούλου, Μάρθα Καβέλη, Μελπομένη Τσιτουρίδου
Ψηφιακά παιχνίδια και αυτοκαθοδηγούμενη μάθηση
Ευτυχία Ζαβογιάννη, Γιώργος Μπουλούγαρης, Άσπα Λέκκα, Ευγενία Ι. Τόκη, Τζένη Παγγέ
Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσω της eTwinning δράσης STEM
Μερόπη Μαστορή, Πηνελόπη Πέζαρου, Μαργαρίτα Σαμουτιάν, Τριανταφυλλιά Παρταλιού
Investigating the use of digital games by undergraduate students with competitive tendencies and receptive to new digital experiences
Georgia Zachou, Maria Konstanti, Konstantina Batistaki, E. Pyrkati, Anastasia Fouka, Eugenia Toki, Jenny Pange
Σχεδιασμός και αξιολόγηση χωροευαίσθητου σοβαρού παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας για την οδό Ιπποτών στη Ρόδο
Γεώργιος Φεσάκης, Κωνσταντίνος Κοζάς, Erik Bruns, Στέλλα Λαμπριανού, Χριστόδουλος Μαλλιαράκης
Πώς η εξωστρέφεια επηρεάζει τους φοιτητές ως προς τη χρήση ψηφιακών παιχνιδιών;
Ελεάνα Τσε, Βασιλική Πορίκη, Αμαλία Πανταζή, Ιωάννης Κωστόπουλος, Ιωάννης Παπαδημητρίου, Ευγενία Ι. Τόκη, Τζένη Παγγέ
Learning about dinosaurs through an electronic visual serious game
Athanasios Smyrnakis, Michail Kalogiannakis, Kostas Vassilakis
“Salamis”: Ένα παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας τοποθεσίας για την τοπική ιστορία
Γεώργιος Κουτρομάνος, Γεώργιος Λαμπρόπουλος
The role of gender in digital games use
Evdokia Christia, Evangelia Exarchou, Iliana Zioga, Maria Kitsaki, Konstantinos Panakoulias, Eugenia Toki, Jenny Pange
Παραγωγή και αξιολόγηση εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας για τον εμπλουτισμό σχολικού εγχειριδίου
Φίλιππος Τζόρτζογλου, Σωτήρης Γεωργίου, Σπύρος Σπύρου, Αλιβίζος Σοφός
Αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Αναγνωστική Κατανόηση Εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες
Αικατερίνη Τσιότσια, Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Augmented1010: Περιβάλλον μεικτής πραγματικότητας για την ανάπτυξη νοερών στρατηγικών για παιδιά δημοτικού
Παναγιώτης Παρνάβας, Γεώργιος Παλαιγεωργίου
Εφαρμογή της ψηφιακής αφήγησης και της επαυξημένης πραγματικότητας για την εκμάθηση της ξένης γλώσσας στην πρώιμη παιδική ηλικία
Ελένη Κοροσίδου, Αντώνιος Κοροσίδης, Ιάκωβος Παρασκευαΐδης
Το μοντέλο της Κοινότητας Διερεύνησης: συνέργεια ή πρόκληση στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας;
Θεοδώρα Βοϊβόντα, Βασίλης Κόλλιας, Μαρία Παπαρούση, Νικόλαος Χανιωτάκης
Ψηφιακές Μουσικές Δημιουργίες: Μελέτη της ατομικής και συνεργατικής συνεισφοράς μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον αυτοσχεδιασμό και τη σύνθεση
Ελένη Παπαγιαννακοπούλου, Αικατερίνη Μακρή
Ελληνική γλώσσα και τεχνολογία: από τον γλωσσικό γραμματισμό στους πολυγραμματισμούς
Γεώργιος Καλλίνης, Γεωργία Αλεξούδα, Μαρία Πατιώ
Δημιουργία δωματίου διαφυγής για την εκπαίδευση στην πρόληψη και αντιμετώπιση καταστροφών
Βασίλειος Γκοτζαμάνης, Ιωάννης Καζανίδης, Αύγουστος Τσινάκος
Εντάσσοντας δραστηριότητες με Arduino σε ένα συνθετικό μοντέλο διερευνητικής μάθησης και ανάπτυξης κινήτρων
Κων/να Γεωργιάδη, Κυπαρισσία Παπανικολάου
Εισάγοντας μαθητές Λυκείου σε διερευνητικές δραστηριότητες μέσα από κατ’ οίκον εργασίες
Αναστάσιος Μολοχίδης, Ελένη Πετρίδου, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
PROG15: μελέτη της πειραματικής εφαρμογής ενός MOOC στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Φίλιππος Κουτσάκας, Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Σχεδιασμός και μελέτη ενός Μαζικού Ανοικτού Ηλεκτρονικού Μαθήματος φιλολόγων για τη συνεργατική γραφή
Νικόλαος Κούκης, Αθανάσιος Τζιμογιάννης
Προφίλ και κίνητρα των συμμετεχόντων σε ελληνικό MOOC για τον προγραμματισμό με Python
Γεώργιος Ψαθάς, Σταύρος Δημητριάδης, Αγγελική Τσιάρα, Παναγιώτα Χαλκή
Comparative study of MOOC forums: Does course subject matter?
Anastasios Ntourmas, Nikolaos Avouris, Sophia Daskalaki, Yannis Dimitriadis
Αξιολόγηση ενός πανεπιστημιακού μαθήματος για την ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης των μελλοντικών νηπιαγωγών μέσω του Scratch
Σταμάτιος Παπαδάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Αναπαραστάσεις της ταχύτητας στο περιβάλλον Sphero Edu για παιδιά προσχολικής ηλικίας
Μιχάλης Ιωάννου, Θαρρενός Μπράτιτσης, Ιωάννα Τσολοπάνη
Η διδασκαλία της διαίρεσης με την βοήθεια των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στο νηπιαγωγείο
Νικόλαος Ζαράνης, Φωτεινή Αλεξανδράκη
Οι Τ.Π.Ε. ως εργαλεία καλλιέργειας της σκέψης στα πλαίσια της προσέγγισης «Έντεχνος Συλλογισμός» του Πανεπιστημίου Harvard
Κυριακή Μέλλιου, Θαρρενός Μπράτιτσης
Ενσωμάτωση του προγραμματισμού στη διδασκαλία μαθητών έκτης δημοτικού και η επίδρασή του στην υπολογιστική σκέψη
Νεόφυτος Νεοφυτίδης, Άντρη Ιωάννου
H συνεισφορά των ΤΠΕ στην ανάπτυξη ικανοτήτων ανώτερου ταξινομικού επιπέδου: Τα αποτελέσματα μιας εκπαιδευτικής έρευνας-δράσης
Ελένη Ντρενογιάννη, Παρασκευάς Κούρτης
Αξιολόγηση διεπαφής αναγνώρισης συναισθημάτων μέσα από τον ελληνικό γραπτό λόγο (SenseExpress)
Φωτεινή Σιακκαγιάννη, Ιπποκράτης Αποστολίδης, Στέργιος Τέγος, Νικόλαος Πολιτόπουλος, Θρασύβουλος-Κωνσταντίνος Τσιάτσος
Υπολογιστική σκέψη και Εκπαιδευτική ρομποτική: Ο ρόλος της τροπικότητας των απαντήσεων των μαθητών
Σουμέλα Ατματζίδου, Σταύρος Δημητριάδης
Εκπαιδευτική Ρομποτική και Σύνδρομο Down: Αξιοποίηση για τη Διδασκαλία της Οδύσσειας
Καλλιόπη Ασλάνογλου, Θεοδώρα Παπάζογλου, Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Ανιχνεύοντας διαστάσεις στη χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής ως εργαλείου σκέψης για την οικοδόμηση της έννοιας της ταχύτητας
Θεόδωρος Καζαντζής, Σοφία Χατζηλεοντιάδου
Αποτελέσματα και προοπτικές από την αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο ελληνικό σχολείο
Ιωάννα Θεοδωροπούλου, Άννα-Μαρία Καταπόδη, Θεοδώρα Γιαχαλή, Κωνσταντίνος Λαβίδας, Βασίλειος Κόμης
Εφαρμογή Μικτής διδασκαλίας στο Λύκειο, με τη βοήθεια του Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης Moodle
Ελένη Γκουντρομίχου, Βασίλειος Δαγδιλέλης
Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα στη διδασκαλία της Φυσικής: μία εμπειρική μελέτη
Βησσαρίων Γκαρτζονίκας, Αναστάσιος Μικρόπουλος
Τhe eCraft2Learn project in 1st EPAL KORYDALLOS: integrating a FabLab in the school curriculum
Konstantinos Asimakopoulos, Emmanouil Zoulias, Ioannis Saranteas, Ioannis Makaris, Georgia Sandali, Thomais Spiliou
Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα στη διδασκαλία της Γεωγραφίας: μια εμπειρική μελέτη
Λουκάς Οικονόμου, Αναστάσιος Μικρόπουλος
Διερεύνηση της φοίτησης με Learning Analytics: Μελέτη της ετήσιας φοίτησης των μαθητών του ΕΠΑ.Λ. Δοξάτου 2016-2017
Χρήστος Σαμαράς, Χρήστος Παναγιωτακόπουλος, Βασίλειος Βερύκιος
Οι απόψεις των υπηρετούντων και των μελλοντικών εκπαιδευτικών που έχουν παρακολουθήσει μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση για τα εργαλεία WeB 2.0.
Καλλιόπη Κωνσταντινοπούλου, Σωτηρία Λεάνδρου, Χρηστίνα Στρατογιάννη, Κωνσταντίνος Λαβίδας, Λαμπρινή Βουτσινά
Εισάγοντας στην Εκπαίδευση τα Πολυτροπικά Κείμενα Λόγου Πειθούς: Συγκρότηση Θεωρητικού Πλαισίου και Σχεδιασμός Μαθήματος Δραστηριοτήτων Παραγωγής Βίντεο
Κατερίνα Φραγκιαδουλάκη, Αγγελική Δημητρακοπούλου
Social media, extraversion, self-concept and school performance: The case of Facebook with children as users
Ioanna Mitsoula, Anthi Karatrantou, Christos Panagiotakopoulos