Ενσωμάτωση του προγραμματισμού στη διδασκαλία μαθητών έκτης δημοτικού και η επίδρασή του στην υπολογιστική σκέψη


Δημοσιευμένα: Mar 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Υπολογιστική σκέψη δημοτική εκπαίδευση προγραμματισμός προγραμματιστικά εργαλεία code.org
Νεόφυτος Νεοφυτίδης
Άντρη Ιωάννου
Περίληψη

Η Υπολογιστική Σκέψη (ΥΣ) έχει αναγνωριστεί ως μια σημαντική δεξιότητα του 21ου αιώνα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντιμετωπιστούν αυθεντικά προβλήματα και να αναπτυχθούν οι δεξιότητες επίλυσης προβλήματος. Η έρευνα αυτή είχε σκοπό να εξετάσει πώς μια σειρά μαθημάτων προγραμματισμού επέδρασε στην ικανότητα της υπολογιστικής σκέψης των μαθητών. Για τον σκοπό αυτό επιλέγηκαν δύο τάξεις έκτης δημοτικού από ένα αστικό σχολείο της Λεμεσού, οι οποίες αποτέλεσαν την πειραματική και την ομάδα ελέγχου. Η συλλογή δεδομένων έγινε με τη χρήση δοκιμίου μέτρησης της ΥΣ και ηχογράφησης των συζητήσεων των μαθητών. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε πως η αύξηση στο μέσο όρο της πειραματικής ομάδας μετά την παρέμβαση ήταν μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή της ομάδας ελέγχου. Επιπλέον η ανάλυση των συζητήσεων των μαθητών αποκάλυψε πολλές δεξιότητες και πτυχές της ΥΣ, όπως η ενσώματη μάθηση και η αιτιολόγηση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles