Αξιοποιώντας τη διασκευή ψηφιακών παιχνιδιών για την καλλιέργεια της Υπολογιστικής Σκέψης


Δημοσιευμένα: Mar 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Υπολογιστική Σκέψη Προγραμματισμός Ψηφιακά Παιχνίδια
Μαριάνθη Γριζιώτη
Χρόνης Κυνηγός
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία μελετάται η ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης των μαθητών κατά τη διασκευή στοιχείων ενός ψηφιακού παιχνιδιού. Η έρευνα που παρουσιάζεται υλοποιήθηκε με μαθητές Γυμνασίου οι οποίοι τροποποίησαν σε τρεις φάσεις ένα παιχνίδι στην ψηφιακή πλατφόρμα ChoiCo (Choices with Consequences), δημιουργώντας τελικά μια νέα έκδοση του αρχικού παιχνιδιού. Κατά τη διάρκεια της έρευνας συλλέχθηκαν ποιοτικά δεδομένα συνεντεύξεων και καταγραφής ήχου των μαθητών καθώς και τα διαφορετικά αρχεία παιχνιδιών σε κάθε φάση της διασκευής. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε πως η διασκευή ενός ψηφιακού παιχνιδιού μπορεί να συνεισφέρει στην σταδιακή ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης, όπως είναι η αναγνώριση και εφαρμογή μοτίβων, η αφαιρετική σκέψη και η δημιουργία αλγορίθμων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles