Πρόταση Πλαισίου Ανάπτυξης Παιχνιδοποιημένων Εκπαιδευτικών Εφαρμογών


Δημοσιευμένα: Μαρ 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Παιχνιδοποίηση Εκπαιδευτική Εφαρμογή Ηλεκτρονική Μάθηση Μηχανική Απαιτήσεων Αρθρωτός Προγραμματισμός
Βαγγέλης Κατσιγιαννάκης
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Περίληψη

Η παιχνιδοποίηση (gamification) εμφανίζεται στη βιβλιογραφία ως μία πολλά υποσχόμενη προσέγγιση για την εμπλοκή και την παρακίνηση των χρηστών. Αφορά στην εφαρμογή στοιχείων των παιχνιδιών σε τομείς που δε σχετίζονται με την ψυχαγωγία, και η εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς τομείς εφαρμογής της. Μέχρι σήμερα ωστόσο, τα περισσότερα στοιχεία των παιχνιδιών φαίνεται να επιλέγονται και να συνδυάζονται τυχαία στις διάφορες εμπειρικές μελέτες, με τα αποτελέσματα από αυτές να είναι μεικτά και συχνά αντικρουόμενα. Η παρούσα εργασία προτείνει ένα πλαίσιο ανάπτυξης παιχνιδοποιημένων εκπαιδευτικών εφαρμογών που βασίζεται στις μεθοδολογίες της μηχανικής απαιτήσεων και του αρθρωτού προγραμματισμού, για τη συστηματική επιλογή και μελέτη των διαφορετικών στοιχείων των παιχνιδιών. Σκοπός της προτεινόμενης προσέγγισης είναι η συστηματική επιλογή των κατάλληλων στοιχείων των παιχνιδιών για τον αντίστοιχο τύπο χρηστών, έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση των στοιχείων αυτών στην παρακίνηση και την εμπλοκή των μαθητών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles