Εισάγοντας στην Εκπαίδευση τα Πολυτροπικά Κείμενα Λόγου Πειθούς: Συγκρότηση Θεωρητικού Πλαισίου και Σχεδιασμός Μαθήματος Δραστηριοτήτων Παραγωγής Βίντεο


Δημοσιευμένα: Μαρ 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
πολυγραμματισμοί ψηφιακό βίντεο κοινωνικά μέσα ρητορική πολυτροπικότητα
Κατερίνα Φραγκιαδουλάκη
Αγγελική Δημητρακοπούλου
Περίληψη

H ένταξη της παραγωγής βίντεο στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας μελετάται και προτείνεται από διαφορετικά επιστημονικά πεδία. Το παρόν άρθρο εστιάζει στην ανάδειξη αφενός της υπόστασης των ψηφιακών βίντεο ως πολυτροπικών συνθέσεων και αφετέρου των εμπλεκόμενων κύριων επιστημονικών πεδίων που προσεγγίζουν την ανάγνωση, ανάλυση και παραγωγή τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα βίντεο λόγου πειθούς, ως ένα είδος που δημιουργείται και διακινείται από τους πολίτες στα κοινωνικά δίκτυα. Προσδιορίζεται ο σχεδιασμός και το περιεχόμενο ενός συναφούς πανεπιστημιακού μαθήματος, η δόμηση αυτού, τα εργαλεία που ενσωματώνει, καθώς και η δημιουργία αυθεντικού πλαισίου κοινωνικού χώρου προβολής των παραγωγών και αλληλεπίδρασης των δημιουργών. Η πρόταση αφορά την παραγωγή βίντεο λόγου πειθούς για φλέγοντα κοινωνικο-πολιτικά θέματα που αξιοποιεί κυρίως προ-υπάρχοντα υλικά. Το άρθρο συζητά το ενδιαφέρον τέτοιων προσεγγίσεων στο πλαίσιο της εκπαίδευσης, και τη σημασία που έχουν για την ανάγκη εξυπηρέτησης των μαθησιακών στόχων της εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles