Αξιολόγηση ενός πανεπιστημιακού μαθήματος για την ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης των μελλοντικών νηπιαγωγών μέσω του Scratch


Δημοσιευμένα: Μαρ 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Scratch μελλοντικοί νηπιαγωγοί Υπολογιστική Σκέψη προγραμματισμός
Σταμάτιος Παπαδάκης
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός ερευνών επιβεβαιώνει ότι οι δεξιότητες που σχετίζονται με την Υπολογιστική Σκέψη (ΥΣ) πρέπει να διδάσκονται και να χρησιμοποιούνται από τους μαθητές της πρώιμης παιδικής ηλικίας, προκειμένου να συμβάλουν στη γνωστική ανάπτυξή τους. Ήδη αρκετές χώρες έχουν εντάξει τη διδασκαλία της ΥΣ στο νηπιαγωγείο. Ταυτοχρόνως, βρίσκονται διεθνώς σε εξέλιξη νέες πρωτοβουλίες στα Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά Τμήματα, επιδιώκοντας να εξοικειώσουν τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς με την ΥΣ. Στο πλαίσιο ενός επιλεγόμενου μαθήματος Πληροφορικής του Παιδαγωγικού τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης χρησιμοποιήσαμε το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch σε μια προσπάθεια ανάπτυξης της ΥΣ των μελλοντικών νηπιαγωγών (ΜΝ). Για 13 εβδομάδες οι ΜΝ διδάχθηκαν τις βασικές λειτουργίες του Scratch και ανέπτυξαν τα δικά τους έργα ποικίλης θεματολογίας. Τα αποτελέσματα, σε συνάφεια με αντίστοιχες διεθνείς έρευνες, ήταν ενθαρρυντικά καθώς οι ΜΝ, αφενός ανέπτυξαν πτυχές της ΥΣ, αφετέρου εξέφρασαν την πρόθεσή τους να χρησιμοποιήσουν ποικιλοτρόπως το Scratch στη μελλοντική τους διδακτική πρακτική.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles