Εκπαιδευτική ηγεσία και ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση: Μία μελέτη περίπτωσης


Δημοσιευμένα: Μαρ 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
ένταξη των ΤΠΕ στα σχολεία εκπαιδευτική ηγεσία απόψεις εκπαιδευτικών
Θεόδωρος Τζιόκας
Παναγιώτης Τσιωτάκης
Αθανάσιος Τζιμογιάννης
Περίληψη

Η ένταξη των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση αποτελεί διεθνώς κεντρική προτεραιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής και, παράλληλα, ένα ανοικτό πρόβλημα της εκπαιδευτικής έρευνας. Ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίας στην ενσωμάτωση των ΤΠΕ στις εκπαιδευτικές πρακτικές που υιοθετούνται στα σχολεία είναι ένα θέμα το οποίο δεν έχει ερευνηθεί συστηματικά στη χώρα μας. Η παρούσα μελέτη περίπτωσης διερευνά τις απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ρόλο του διευθυντή-ηγέτη της σχολικής μονάδας σε σχέση με την ένταξη των ΤΠΕ στις διδακτικές και μαθησιακές πρακτικές του σχολείου. Πρόκειται για μία μελέτη περίπτωσης μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, που έγινε σε δείγμα 202 εκπαιδευτικών του νομού Κορινθίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι ο διευθυντής της σχολικής μονάδας πρέπει να έχει το ρόλο του ηγέτη, ο οποίος έχει όραμα και διαμορφώνει κατάλληλη ψηφιακή κουλτούρα στο σχολείο, υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς και παίρνει πρωτοβουλίες ένταξης των ΤΠΕ στο σχολείο του.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles