Η ένταξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών μετά το Β’ επίπεδο


Δημοσιευμένα: Μαρ 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
ΤΠΕ TPACK Β’ επίπεδο πρακτικές
Αγγελική Σαμαντά
Δημήτριος Ψύλλος
Περίληψη

Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει αποτελέσματα του προγράμματος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ΠΕ04 στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ (Β’ επίπεδο), όσον αφορά τις πρακτικές τους σχετικά με το σχεδιασμό και την ένταξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία στην αρχή του προγράμματος αλλά και μετά την ολοκλήρωσή του. Διερευνήθηκαν μέσω ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων –των οποίων ο σχεδιασμός βασίστηκε στο μοντέλο TPACK- οι αντιλήψεις και οι πρακτικές ενός δείγματος 146 εκπαιδευτικών ΠΕ04 που συμμετείχαν στο Β’ επίπεδο. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι πρακτικές τους έχουν αλλάξει σημαντικά μέσω του Β’ επιπέδου ως προς το σχεδιασμό, την ένταξη κατάλληλων δραστηριοτήτων και ψηφιακών εργαλείων, τα οποία αξιοποιούν συχνότερα στο πλαίσιο σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων, αν και συναντούν εξωτερικά εμπόδια για την υλοποίηση διερευνητικού περιβάλλοντος μάθησης. Τα ευρήματα δείχνουν ότι το Β’ επίπεδο προωθεί την αλληλεπίδραση και τη νοηματοδότηση των συνιστωσών και τη συγκρότηση της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου των εκπαιδευτικών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles