Μία πρόταση ανάπτυξης του εννοιολογικού πλαισίου ενός εκπαιδευτικού σεναρίου για την ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της αποδοχής της διαφορετικότητας σε ένα ψηφιακό περιβάλλον για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Μαρ 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
συναισθηματική νοημοσύνη problem based learning storytelling
Ευαγγελία Σαρρή
Φωτεινή Παρασκευά
Ιωάννα Γιαννακού
Περίληψη

Οι σύγχρονες κοινωνίες σταδιακά έχουν μετατραπεί σε πολυπολιτισμικές λόγω της μετανάστευσης, της παλιννόστησης και της μετακίνησης οικονομικών και πολιτικών προσφύγων. Τα εκπαιδευτικά συστήματα οφείλουν να παρακολουθήσουν αυτήν την πολυπολιτισμικότητα μέσα από την εφαρμογή πολυεπίπεδων παρεμβάσεων που θα διευκολύνουν την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των αλλοδαπών και μη μαθητών. Η παρούσα εργασία αφορά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον (google site), απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στοχεύει στην αποδοχή της διαφορετικότητας και την ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης. Αξιοποιείται το μοντέλο της βασισμένης σε προβλήματα μάθησης (Problem Based Learning - PBL) όπως προτείνει ο Barrows (1980) και η στρατηγική της αφήγησης (storytelling). Οι εκπαιδευόμενοι μέσα από ένα ανοικτό πρόβλημα που αφορά σε πέντε αλλοεθνείς συνομηλίκους τους, συμμετέχουν ενεργά και προτείνουν λύσεις. Η εκπαιδευτική παρέμβαση αξιολογήθηκε ως προς τους στόχους της και τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Οι αναλυτικές στατιστικά αξιολογήσεις θα αποτελέσουν αντικείμενο μελλοντικής δημοσίευσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles