Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα στη διδασκαλία της Φυσικής: μία εμπειρική μελέτη


Δημοσιευμένα: Mar 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα φυσική εμπειρική μελέτη
Βησσαρίων Γκαρτζονίκας
Αναστάσιος Μικρόπουλος
Περίληψη

Τα ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα βρίσκουν μεγάλο ερευνητικό αλλά και πρακτικό ενδιαφέρον στον τομέα της παιδαγωγικής αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας, με λίγα όμως αποτελέσματα από αντίστοιχες εμπειρικές μελέτες. Αντικείμενο αυτής της εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων Φυσικής από μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων αναδεικνύεται ότι οι μαθητές επιτυγχάνουν καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα, όταν χρησιμοποιούν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα, για τις έννοιες του ηλεκτρομαγνητισμού σε σχέση με τους μαθητές που διδάσκονται τις ίδιες έννοιες με τη συμβατική μέθοδο διδασκαλίας. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων που χρησιμοποιήθηκαν στη διδακτική πράξη έδειξε ότι οι μαθητές που τα χρησιμοποίησαν τα αξιολόγησαν θετικά σε μεγάλο ποσοστό στις κατηγορίες της μάθησης, της ποιότητας και της εμπλοκής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles