Το μοντέλο της Κοινότητας Διερεύνησης: συνέργεια ή πρόκληση στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας;


Δημοσιευμένα: Μαρ 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Μεικτή Μάθηση (blended learning) Κοινότητα Διερεύνησης (Community of Inquiry) Λογοτεχνία Κριτική Σκέψη Αυτορρύθμιση-Συρρύθμιση
Θεοδώρα Βοϊβόντα
Βασίλης Κόλλιας
Μαρία Παπαρούση
Νικόλαος Χανιωτάκης
Περίληψη

Η συγκεκριμένη μελέτη στοχεύει να διερευνήσει αφενός αν υπάρχει κάποιο μοντέλο Μεικτής Μάθησης (blended learning) που να συνάδει με τις θεωρητικές κατευθύνσεις της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α΄Λυκείου) και αφετέρου ποιες συνέργειες ή προκλήσεις καταγράφονται, όταν γίνεται προσπάθεια συγκερασμού των θεωρητικών κατευθύνσεων της Μεικτής Μάθησης και της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση αναδεικνύεται το μοντέλο Κοινότητας Διερεύνησης (Community of Inquiry- CoI), ως το πλέον πρόσφορο από την πλευρά της Μεικτής Μάθησης. Σκιαγραφούνται οι δυνατότητές του και αναζητούνται οι συνέργειες και οι πιθανές προκλήσεις που παρουσιάζονται σχετικά με τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας. Η βιβλιογραφία αντλείται τόσο από τον εγχώριο, όσο και τον διεθνή επιστημονικό διάλογο για τη Μεικτή Μάθηση και το μοντέλο CoI-συμπεριλαμβάνοντας συγγενείς επιστημονικές περιοχές, όπως την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την ηλεκτρονική μάθηση και τα συνεργατικά περιβάλλοντα που υποστηρίζονται από υπολογιστή (CSCL). Επιπρόσθετη βιβλιογραφία αντλείται από τον χώρο της Διδακτικής της Λογοτεχνίας και τον ευρύτερο χώρο της κριτικής σκέψης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles